Badania marketingowe nie pozostawiają żadnych wątpliwości, większość konsumentów kupuje oczami. Atrakcyjny wygląd jest jednym z pierwszych impulsów, który skłania nas do wybrania danego produktu. O tym, czy coś nam się podoba, świadczy nie tylko sam design, ale również jakość opakowania i jego funkcjonalność.
Wpływ opakowań na sprzedaż
Pierwotne przeznaczenie opakowań, które w głównej mierze pełniło funkcję ochronną i ewentualnie informacyjną, zostało obecnie znacznie rozszerzone. Aktualnie w przestrzeni wielu branż funkcjonują komercyjne opakowania, których zadaniem jest także promocja, oparta na wnikliwie opracowanej strategii marketingowej. Wolny rynek to duża konkurencyjność, która determinuje producentów do budowania swojego unikalnego wizerunku. Jak zatem wykorzystać opakowania, aby zdobyć przewagę nad rywalami?
Oryginalne opakowania kluczem do sukcesu
Kiedy mamy do czynienia z podobnymi produktami, okazuje się, że skuteczną formą zdobycia przewagi nad konkurencją, jest po prostu lepszy sposób prezentacji swojego produktu. A dobry marketing to jednak nie tylko trafiona reklama i dopracowany wizerunek. To również oryginalne opakowania, które są ciekawie zaprojektowane i wykonane z wysokiej jakości materiałów, przy czym zachowują całkowitą zgodność z wizerunkiem marki. Oryginalne opakowanie powinno przyciągać uwagę swoim kształtem i kolorystyką. Równocześnie musi być zaprojektowane funkcjonalnie, tak, aby korzystanie ze znajdującego się w środku produktu było proste i wygodne.
Opakowania kartonowe
Do najpopularniejszych typów opakowań, należą opakowania kartonowe. Materiał ten daje olbrzymie pole do manewru, zarówno pod względem dowolności kształtowania jego formy, jak i koloru opakowania. Dużym plusem jest również to, że karton podlega recyklingowi. Konstruując opakowania produktów, które mają zbudować przewagę nad konkurencją, warto brać pod uwagę kwestie ekologiczne. Świadomość konsumentów znacznie się w tym aspekcie zwiększyła i producenci, którzy również zauważają konieczność ochrony środowiska, są coraz częściej doceniani i wybierani.