Założenie sklepu internetowego wymaga nie tylko wytężonej pracy koncepcyjnej i zakupu odpowiedniego asortymentu. Na przedsiębiorcy ciąży także obowiązek wyboru domeny, właściwego oprogramowania oraz… hostingu. Gotowy sklep trzeba przecież umieścić w internecie. Na co zwrócić uwagę wybierając hosting?
Zacznij od usług uniwersalnych
Początkowo działalność sklepu internetowego jest stosunkowo prosta i nie wymaga użycia dedykowanego hostingu. W zupełności wystarczy więc wykupienie prostych usług hostingowych, które jednocześnie są tanie. Przy zakupie takiej usługi otrzymujemy dodatkowo opiekę administracyjną oraz dostęp do panelu pozwalającego zarządzać serwerem. „Postawienie” strony na serwerze wirtualnym niesie za sobą niestety przymus dzielenia tego serwera z innymi użytkownikami, co może zmniejszyć jego moc obliczeniową, a co za tym idzie, spowolnić działanie strony.
Hosting VPS
Kiedy sklep internetowy nieco się rozwinie i hosting wirtualny przestanie wystarczać do poprawnego działania strony www, warto przemyśleć zakup serwera dedykowanego, czyli hostingu VPS. Virtual Private Server pozwala na oddzielenie się od innych użytkowników. Cała moc obliczeniowa serwera pozostaje do naszej dyspozycji, podobnie jak wielkość transferu i przestrzeni dyskowej. Decydując się na hosting VPS otrzymujemy zatem gwarancję uzyskania pewnych określonych parametrów serwera tylko do naszego użytku.
Hosting VPS nie tylko dla dużych sklepów
Sklepy internetowe, które odnotowują po kilkaset lub kilka tysięcy transakcji dziennie niewątpliwie będą wymagały umieszczenia na serwerze dedykowanym. Jest to rozwiązanie bardzo elastyczne, pozwalające dopasować system operacyjny i oprogramowanie do potrzeb danego sklepu. Wydajność hostingu jest niezwykle wysoka, a co za tym idzie pozwala spełnić wymagania konieczne do prawidłowego działania sklepu internetowego.
Niestety hosting VPS jest rozwiązaniem kosztownym. Małe i początkujące sklepy rzadko mogą sobie na niego pozwolić, dlatego uważa się, że jest to propozycja skierowana jedynie do dużych i prężnie działających firm.