Biznes w internecie – co zrobić, żeby był dochodowy?

Jeszcze kilka lat temu niewielu ludzi decydowało się na zakupy w internecie. Wynikało to z nieufności do sklepów internetowych i przedsiębiorców trudniących się handlem na portalach aukcyjnych. Poza tym zakupy w internecie nie dają możliwości dotknięcia towaru i naocznego sprawdzenia jego jakości, a przez wielu konserwatywnych konsumentów nadal uważane są za niebezpieczne.

Z biegiem lat i wraz z rozwojem technologii informatycznych, coraz większą część życia przenosimy do internetu. Dotyczy to również zakupów. Z tego powodu na popularności zyskują sklepy internetowe. Szybkie tempo życia oraz możliwość zwrotu towaru, który nie odpowiada kupującemu, sprawiają, że chętnie dokonujemy zakupów online. Obok sklepów internetowych rozwinęły się również portale aukcyjne, np. Allegro. Klarowny system ocen transakcji pozwala konsumentom na decyzję, z którym sprzedawcą warto współpracować, a którego należy omijać.

Prowadzenie sklepu internetowego, jako alternatywa dla sprzedaży aukcyjnej, wbrew pozorom nie jest takie proste. Wymaga od przedsiębiorcy znajomości branży e-commerce, technik marketingu internetowego i… ludzkiej natury. Zatem co zrobić, żeby rozwinąć dobrze prosperujący w internecie sklep? Oto kilka praktycznych wskazówek.

Po pierwsze – uczciwość. Nie ukrywaj wad technicznych produktów i dokładnie je opisuj. Zadbaj, aby internauta nie miał powodów do wystawienia po transakcji negatywnej opinii.

Po drugie – weź na siebie odpowiedzialność za swoje błędy. Wymiana towaru, zwrot pieniędzy, gratisowy upominek i osobiste przeprosiny potrafią zdziałać cuda. Nie bój się okazać klientowi, że zależy Ci na jego opinii.

Po trzecie – pozwól klientom komentować transakcje. Takie działanie podnosi wiarygodność w oczach użytkowników.

Po czwarte – pozycjonowanie w sieci. Zadbaj o odpowiednie opisy produktów, które będą zwierały często wyszukiwane frazy kluczowe. Zleć profesjonalnej firmie wykonanie pozycjonowania, zastanów się nad wykorzystaniem metody long tail.

Po piąte – szybka wysyłka towaru. Podpisz umowę z kurierem i udostępnij klientom możliwość wyboru sposobu wysyłki. Dokładnie opisz ceny i czas dostawy.

Po szóste – regularnie odpowiadaj na maile. Nie tylko od dostawców, ale przede wszystkim od klientów. Buduj w ten sposób zaufanie i pozytywny wizerunek.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here