Kupujemy towar, czyli gdzie i jak szukać dostawców

Kluczowym aspektem w procesie zakładania sklepu internetowego jest pozyskanie odpowiednich dostawców. Kiedy już zdecydujemy, jaki asortyment będziemy oferować, warto rozejrzeć się za odpowiednimi hurtowniami. Pod uwagę należy wziąć nie tylko bogactwo oferowanych produktów, ale również ceny i czas dostawy towaru po złożeniu zamówienia.

Bolączką wielu sklepów internetowych, szczególnie tych młodych, które dopiero zaczynają swoją działalność, jest brak magazynu, w którym można by przechowywać większą ilość towarów. Ważne jest zatem, aby dostawcy sprawnie i tanio dostarczali zamówione produkty, aby można było szybko wysłać je do klienta finalnego.

Gdzie szukać odpowiednich dostawców? Większość z nich ogłasza się w internecie, na różnych serwisach, blogach, forach i grupach dyskusyjnych. Dobrym źródłem są serwisy branżowe, np. GoldenLine.pl, na których można znaleźć kontrahenta chętnego do nawiązania dłuższej współpracy.

Przedsiębiorcy prowadzący sklepy internetowe wybierają najczęściej lokalne hurtownie lub dystrybutorów markowych produktów znanych i dużych firm. Coraz częściej zdarza się jednak nawiązanie współpracy z dostawcami zagranicznymi. Import towarów z Chin, Tajlandii, Stanów Zjednoczonych lub krajów europejskich wymaga podjęcia dodatkowych kroków, mających na celu zabezpieczenie towaru na czas przewozu oraz własnych interesów na wypadek uszkodzenia przesyłki.

Coraz większą popularnością cieszy się Dropshipping, czyli proces, w którym obowiązek wysyłki towaru do klienta finalnego przechodzi na hurtownię. Klient zakupuje produkt w sklepie internetowym, który przekazuje zamówienie do hurtowni, a ta realizuje zamówienie i wysyłkę bezpośrednio do klienta z pominięciem sklepu internetowego. Takie działanie znacznie przyspiesza czas wysyłki, obniża też jednak prowizję sklepu, co może być mało atrakcyjne w szczególności dla „raczkujących” jeszcze w branży właścicieli sklepów.

W trakcie ustalania warunków umowy z dostawcami warto negocjować także cenę. Często zobowiązanie do dłuższej współpracy lub zakup dużej ilości produktów owocuje obniżeniem ceny na zamawiany asortyment.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here