Magazyn a sklep internetowy - kiedy warto zainwestować?

Bez względu na to, jaki sklep się prowadzi, najlepszym rozwiązaniem jest posiadanie całego asortymentu „pod ręką”. Nie zawsze jednak jest to możliwe lub opłacalne. W przypadku niektórych produktów, jak meble, leki specjalistyczne lub recepturowe i towary luksusowe, wydłużony czas oczekiwania na realizację zamówienia jest czymś oczywistym. Jest jednak grupa towarów, które powinny być i zazwyczaj są dostępne od ręki.

W niewielkich magazynach właściciele sklepów internetowych przechowują najczęściej najlepiej sprzedające się produkty, tzw. bestsellery. Pozostała część asortymentu jest sprowadzana dopiero po złożeniu zamówienia przez klienta. Konsumenci akceptują takie rozwiązanie, jednak doświadczenie podpowiada, że chętniej wybierane są sklepy, w których dostępność towaru jest większa, a czas realizacji zamówienia krótszy.

Nie każdy sklep internetowy może sobie pozwolić na brak magazynu. Dla sklepów oferujących produkty zakwalifikowane do grupy „Prezenty i akcesoria” czas dostawy ma kluczowe znaczenie, bowiem często klienci przypominają sobie o zakupie na ostatnią chwilę i liczy się dla nich szybki czas realizacji.

Opłacalność utrzymania magazynu dla sklepu internetowego zależy od kilku czynników, m.in. od branży i rotacji towarów na magazynie. Im szybciej sprzeda się produkt, tym lepiej dla sprzedawcy. Z drugiej strony, koszt magazynowania niektórych towarów może przewyższać ich wartość, co znacząco obniży zysk z ich sprzedaży. Do takich produktów należą towary luksusowe lub niektóre meble.

Zasada, zgodnie z którą warto najpierw sprzedać towar swojemu klientowi, a dopiero później kupić go od dostawcy, jest bardzo wygodna i nie naraża przedsiębiorcy na zamrożenie kapitału w postaci zalegającego towaru. Jednak w obecnych realiach nie sprawdza się to zbyt dobrze. Duża konkurencja wymusza podjęcie działań, które będą zmierzały do jak najszybszej realizacji zamówień, co bezpośrednio przełoży się na wysokość zysków ze sprzedaży.

W handlu wygrywa ten, kto jest najsprytniejszy i najlepiej wykorzystuje dostępne możliwości, dlatego warto czasami zainwestować w magazyn, aby podnieść poziom oferowanych usług.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here