Praktycznie każda firma istniejąca na rynku posiada w swoim wachlarzu gadżetów reklamowych ulotki. Jest to jedno z narzędzi, które pozwala zauważyć firmę, jak również dać jej się zapamiętać. Jednak wbrew pozorom wykonanie dobrego projektu ulotki nie jest takie proste, jakby się mogło wydawać. Do każdej tematyki biznesu trzeba podejść inaczej, jednak decydując się na projekt i druk ulotki, warto skupić się na jednym z najpopularniejszych sposobów marketingowych jakim jest AIDA.
AIDA – co to jest?
Każda z liter w tym wyrazie oznacza pewien element, który trzeba osiągnąć. Czym jest AIDA?
- A – Attention – ulotka musi przyciągnąć uwagę potencjalnego klienta
- I – Interest – następnym krokiem po wzbudzeniu uwagi jest zainteresowanie oferowanymi przez siebie usługami. Można to osiągnąć np. poprzez obietnicę w nagłówku.
- D – Desire – trzeba sprawić, że oferowane usługi będą pożądane przez klienta.
- A – Action – w ostatnim kroku klient ma po prostu sięgnąć po nasz produkt.
Dobre wrażenie
Dzięki odpowiedniemu projektowi graficznemu można bardzo prosto wzbudzić zainteresowanie klienta. Zwykle, aby osiągnąć ten cel ma się tylko 2 sekundy. Wydaje się to dużo, jednak wcale tak nie jest. Najczęściej do realizacji tego zadania doskonale sprawdza się duży chwytliwy nagłówek, który przyciągnie uwagę. Ważną kwestią jest to, aby nie przesadzać z ilością informacji zawartą na ulotce. Warto raczej skupić się na grafice niż treści, ponieważ w większości przypadków klient po prostu nie przeczyta takiej treści lub uzna, że jest jej za dużo. Natomiast jeśli na ulotce mają znaleźć jakieś istotne elementy, to warto je wyróżnić, stosując większą czcionkę.
Druk ulotek
Sam projekt ulotki nic nie będzie znaczył, jeśli druk ulotki zostanie zepsuty. W związku z tym warto zwrócić uwagę także na kilka kwestii związanych z tym tematem.
- Format ulotki – jednym z najpopularniejszych formatów ulotek jest A5, jednak decydując się na taki sam format jak wszyscy możemy zostać nie zapamiętani. Dlatego też warto poeksperymentować z tym tematem, oczywiście pamiętając, że wielkość musi być odpowiednia do ilości treści zawartej na ulotce.
- Nakład – praktycznie każda drukarnia realizując druk ulotki ma minimalny nakład jaki jest w stanie wykonać. Warto poszukać takiej firmy, która wykona dokładnie tyle ulotek ile jest nam potrzebnych, pamiętając że im większa ilość tym taniej.
- Papier – im wyższa jakość papieru tym wyższa cena, jednak ulotka będzie się lepiej prezentowała. Standardem jest papier o grubości 130 g/m^2, ale można także skorzystać z papieru o grubości 170 g/m^2.
Rzeczy, na które należy zwrócić uwagę jest bardzo dużo i w związku z tym całą decyzję o jej wykonaniu dobrze jest skonsultować z doświadczonym marketingowcem. Drukiem ulotek w korzystnych cenach zajmuje się między innymi drukarnia JKB Print.