Co sprawia, że reklama ciekawi, zachwyca lub zniechęca?

Reklamy otaczają nas z każdej strony. Widujemy je w telewizji, Internecie oraz na nośnikach zewnętrznych. Niektóre zapadają nam w pamięć, inne irytują i sprawiają że jesteśmy negatywnie nastawieni do danej firmy, a jeszcze inne od razu zachęcają nas do skorzystania z oferty. Stworzenie zachwycającej reklamy to bardzo trudne zadanie, jednak odpowiednio zaprojektowana może przynieść zaskakująco dobre efekty.

Komunikowanie obrazem

Najlepsza kreacja reklamowa to ta, która zapada w pamięć. Pamiętajmy jednak, że chodzi tu o pozytywny wydźwięk. Niektóre firmy chcą zostać zapamiętane za wszelką cenę i niestety wykorzystują w przekazach komunikaty kontrowersyjne. Zazwyczaj powoduje to znaczne osłabienie zaufania do marki i spadek sprzedaży. Bezpieczniej jest nie ryzykować i zawsze tworzyć wysokiej jakości komunikaty.

Jak wiadomo największe oprócz hasła reklamowego ma odpowiedni obraz. Niezależnie od tego czy tworzymy reklamę telewizyjną, prasową czy outdoorową powinniśmy zadbać o ten element. Ma to szczególne znaczenie przy kampaniach społecznych. Zawsze działają one na wyobraźnię odbiorców.

Hasło reklamowe

Możliwości są dwie. Niektórzy tworzenie kreacji reklamowej rozpoczynają od wymyślenia chwytliwego hasła reklamowego. Powinno ono być krótkie , łatwe do zapamiętania i związane z naszą firmą. Zdarzą się jednak i tacy, którzy projektując kampanię zaczynają od wymyślenia obrazu. Niezależnie od tego, którą drogę wybierzmy bardzo ważne jest aby tekst i obraz były ze sobą spójne i niosły jasną treść dla potencjalnego klienta.

Ciekawa, zachwycająca, zniechęcająca

Reklamy mogą być różne. Jedni stawiają na zagadki, czyli tak zwane teasery, inni chcą zaskoczyć a pozostali w swoich kreacjach reagują na bieżące wydarzenia (real time marketing). Niestety nawet na pozór świetna kreacja może okazać się zupełnie nietrafiona. Zanim więc dany przekaz trafi do mediów, zawsze sprawdźmy go na pewnej grupie osób. Zwracajmy uwagę na to, czy w reklamie nie ma irytujących dźwięków czy obrazów. Niekiedy z pozoru niewielkie niuanse mogą mieć bardzo negatywny wpływ na odbiór przekazu.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here