Reklama ma obecnie znaczący wpływ na rozwój i funkcjonowanie każdego przedsiębiorstwa. Możemy spotkać się z nią nie tylko w telewizji czy internecie, ale towarzyszy nam również na każdym etapie życia codziennego. Większość firm zdecydowało się już na stworzenie działów odpowiedzialnych wyłącznie za marketing, w których zatrudnione zostały osoby ściśle powiązane z tą branżą.
Rolą takich specjalistów jest zadbanie o jak najlepszą kampanię promocyjną danej marki. Wykorzystywanych jest do tego wiele technik, z których coraz większą popularność zdobywają reklamy outdoorowe. To typ promocji realizowanej poza miejscem zamieszkania konsumenta, który stanowi świetną alternatywę dla nadmiernie spopularyzowanych już telewizyjnych spotów. Oprócz powszechnie znanych banerów, billboardów czy tablic, coraz częściej spotykamy znacznie bardziej innowacyjne kostki reklamowe. Poniżej postaramy się dokładnie wytłumaczyć ich funkcję we współczesnym marketingu oraz przedstawimy dostępne w sprzedaży konstrukcje.
Czym jest kostka reklamowa?
Kostka reklamowa jest nośnikiem o bardzo prostej konstrukcji, przeznaczonym do użytkowania zarówno we wnętrzach, jak i na świeżym powietrzu.. Rolą takiego produktu jest zaprezentowanie komunikatu marketingowego jak największej grupie odbiorców. Nie od dziś wiadomo, że w kontekście gadżetów reklamowych, użytkownicy bardzo cenią sobie ich funkcjonalność. Omawiane akcesoria mogą służyć jako pufy i stoliki, a także przy odpowiedniej ich ilości, świetnie zaprezentują się jako ścianka do zdjęć.
U większości producentów kostki reklamowe dostępne są w dowolnych rozmiarach. Wybrane rodzaje mogą też pełnić funkcję schowków na materiały reklamowe, co z pewnością przyda się przy prowadzeniu kampanii na niewielkiej przestrzeni.
Jakie są rodzaje kostek reklamowych?
Współpraca między klientem, a producentem takich nośników reklamowych jest prosta. Jedna ze stron przesyła zgodny z szablonem plik graficzny projektu, a na jego podstawie druga strona wykonuje już kostki reklamowe. Istotne przy sporządzaniu projektów jest, aby nie pomylić szablonów. Na szczęście część wykonawców oferuje bezpłatne przygotowanie projektów.
Oferowane przez producentów kostki reklamowe dzielą się na takie z wypełnieniem piankowym lub styropianowym oraz składane z konstrukcją z drewna, HDF czy MDF. Wspólną cechą wszystkich tych nośników jest możliwość dowolnego zadrukowania ich powierzchni komunikatami marketingowymi. Różnice pojawiają się natomiast w konstrukcji oraz przeznaczeniu. Kostki z wypełnieniem doskonale poradzą sobie w roli puf, stolików czy ścianek reklamowych. Nośniki w formie składanej mogą pełnić z powodzeniem rolę siedzisk lub schowków.
Gdzie najczęściej umieszcza się kostki reklamowe?
Kostki reklamowe najczęściej spotkamy na różnego rodzaju targach. Gadżety te stanowią tam bardzo estetyczny element zabudowy stoiska wystawienniczego lub pełnią rolę puf wypoczynkowych. Podobną funkcję pełnią one również w galeriach handlowych, na koncertach, stadionach bądź w siedzibach wielu firm.