Jedną z możliwości zarabiania w internecie jest prowadzenie bloga. Blogi, na których można znaleźć dobre jakościowo treści odnotowują kilka tysięcy odsłon i zarabiają co najmniej kilkaset złotych miesięcznie. Przeczytaj i dowiedz się jak prowadzić dochodowego bloga.
Pierwszą istotną kwestią jest platforma. Nie warto używać tych darmowych, szczególnie, jeśli ma to być blog firmowy. W tym przypadku należy zadbać, aby domena zawierała nazwę firmy. Jedną z najczęściej polecanych platform jest WordPress.org. W internecie dostępne są darmowe szablony do tej platformy, więc nie trzeba martwić się o wygląd bloga.
Dużo ważniejszą kwestią jest pisanie tekstów. Istotne jest, kto je będzie czytał. Na początku warto więc poznać swoich potencjalnych odbiorców. Trzeba wiedzieć nie tylko dla kogo, ale również jak. Język powinien być więc dostosowany do stylu wypowiadania się odbiorców.
Sam wygląd tekstu powinien zachęcać do czytania. Warto więc używać wielu podkreśleń, wyróżnień i wypunktowań. Tytuł i śródtytuły mają za zadanie przyciągnąć uwagę oraz pokazać, o czym jest dany tekst. Artykuły warto też wzbogacać wynikami badań i statystykami, które dodatkowo podniosą walory naukowe.
Najczęściej spotykane rodzaje postów przybierają formę listy rzeczy do zrobienia, np. 10 miejsc w Polsce, które powinieneś odwiedzić, poradnika, np. dowiedz się, jak skutecznie przygotować się do rozmowy kwalifikacyjnej lub case study. Pisząc posty warto sugerować się zasadą evergreen content, czyli wybierać tematykę, która będzie aktualna przed długi czas.
Żeby odnieść sukces trzeba zadbać o odpowiednią promocję. Dobre treści obronią się same, dlatego czasami wystarczy zamieścić kilka linków w grupach dyskusyjnych, np. na Facebooku, a metoda wirusowa zadziała bez naszego udziału.
Pisząc bloga warto też brać pod uwagę jego pozycjonowanie. Posty powinny zawierać frazy kluczowe, które nie będą ani zbyt ogólne, ani zbyt szczegółowe. Dobrym pomysłem będzie też komentowanie innych blogów i dokonywanie wpisów gościnnych, które będą promowały nas i naszego bloga.