Budowanie swojej marki to bardzo trudny i żmudny proces, który w zasadzie nigdy się nie kończy. Bowiem każda reklama, każda akcja promocyjna oraz każdy gadżet wręczony twoim rzeczywistym lub potencjalnym klientom to sposób, by zachęcić ich do zapoznania się ze swoją ofertą. Tego typu komunikacja trwał przez cały czas i jest jednym z głównych narzędzi oddziaływania na odbiorców. Poniżej przyglądamy się z bliska najpopularniejszym materiałom wizualnym wykorzystywanym w promocji własnej marki. Podpowiemy – które z nich warto wybrać, na co zwracać uwagę w czasie ich przygotowania oraz dlaczego pełnią tak ważną rolę w każdym przedsiębiorstwie.
Materiały reklamowe – wizytówki, ulotki, billboardy i strony internetowe
Materiały reklamowe mają najczęściej – choć nie wyłącznie – formę wizualną. Wykorzystywane treści wizualne można podzielić na kilka kategorii, w zależności od sposobu ich wykorzystania i miejsca prezentowania. Przede wszystkim – wyróżnić należy materiały papierowe, w formie: wizytówek, ulotek, broszur, katalogów. Materiały takie stanowią podstawę w komunikacji zarówno z dotychczasowymi jak i przyszłymi odbiorcami twoich usług i produktów. Ich nadrzędnym celem jest prezentowanie Twojej oferty lub danych kontaktowych w zgrabnej i atrakcyjnej formie wizualnej, która będzie cechować się przejrzystością i zachęcać, by „zawiesić oko” na dłużej.
Ważnym aspektem reklam wizualnych jest także miejsce ich ulokowania. Pod tym względem można podzielić dostępne materiały na reklamę wewnętrzną i zewnętrzną. Pierwsza – dotyczy wszystkich urządzeń i środków stosowanych do prezentowania Twojej firmy w pomieszczeniach. Wymienić należy choćby banery reklamowe, plakaty, zintegrowane stoiska. Do grupy reklamy zewnętrznej zaliczamy natomiast billboardy, telebimy, banery zewnętrzne. Ich zaletą jest fakt, że trafiają do szerszego grona odbiorców, wśród których mogą znaleźć się także twoi przyszli klienci.
Gadżety reklamowe dla twoich pracowników i klientów
Osobną kategorię tworzą także gadżety reklamowe, które mogą mieć różną formę i charakter. Często, są to przedmioty codziennego użytku – breloki, smycze, segregatory, a także różnego typu obiekty „ładne”. Wbrew pozorom, takie podarunku jak maskotki, gry towarzyskie, albumy lub figurki ozdobne – to przedmioty wzbudzające wyjątkowo korzystne więzi, łączące konsumenta z dostawcą jego ulubionych produktów i usług.
Na powierzchni tego typu gadżetów można umieścić logotyp firmy, jej nazwę lub inną wybraną grafikę. W ten sposób, zwykły przedmiot codziennego użytku lub gadżet będzie nie tylko przypominał jego użytkownikowi o twoim przedsiębiorstwie, ale również promieniował na inne osoby znajdujące się w pobliżu, zachęcając ich do podjęcia zakupów i zapoznania się z ofertą.
Na koniec warto podkreślić, że gadżety wizualne reklamowe możesz z łatwością zamówić w drukarniach i agencjach kreatywnych – na przykład na studiokreacja.pl. Agencja reklamowa Poznań to wybór osób, które pragną nabyć materiały promocyjne wykonane z wysokiej klasy materiałów, gwarantujących ich długą żywotność oraz wysoką przydatność.