Dobre praktyki pisania artykułów sponsorowanych

Artykuły sponsorowane to świetna metoda promocji marki czy produktu. Mimo że mogłoby się wydawać, iż napisanie takiego tekstu jest banalnie proste, rzeczywistość weryfikuje wiele. Czasami już sam wybór tematu potrafi zająć wiele godzin, a co dopiero dalsze prace nad tekstem. Na szczęście, na wszystko jest sposób! Poznaj dobre praktyki pisania artykułów sponsorowanych. Jeżeli się do nich zastosujesz, Twoje teksty pokochają zarówno ich czytelnicy, jak i Google!

Najtrudniejszy pierwszy krok? Wybierz dobry temat!

Wybór tematu potrafi przysporzyć wiele problemów. Niektórzy stawiają na najprostsze rozwiązania, czyli piszą po prostu nazwę produktu czy marki. Niestety, najczęściej nie jest to najlepszy pomysł. Podczas wyboru tematu, warto wziąć pod uwagę co najmniej kilka aspektów.

Najnowsze trendy

Dobry artykuł sponsorowany to taki, który idealnie trafi w gusta grupy docelowej odbiorców. W każdej branży panuje tzw. sezonowość i – w zależności od okresu – zmieniają się również preferencje (i oczekiwania) ludzi. Pamiętaj, że to od tytułu tekstu zależy w dużej mierze to, czy kliknie się w niego i będzie się chciało go przeczytać. Jeżeli nie będzie dotyczył tego, co jest aktualnie “na topie”, możesz mieć problem z tym, żeby dotrzeć do grupy odbiorców. Nawet najlepszy tekst sponsorowany zginie w gąszczu innych treści, jeżeli jego tytuł będzie totalnie nieatrakcyjny.

Grupa docelowa odbiorców

Rzadko który produkt jest dla każdego. Warto znać swoją dominującą grupę odbiorców, by napisać tekst, który będzie dla niej najbardziej atrakcyjny. Już sam tytuł może zachęcić (lub odstraszyć) Twoich potencjalnych Klientów. Jak dostosować tytuł do grupy docelowej odbiorców? Czasami wystarczy zastosować w nim słowo, które jest aktualnie “na topie” albo nawiązać do czegoś, co lubią.

Popularność frazy

Jeżeli zależy Ci na tym, żeby Twój tekst był wysoko w wynikach wyszukiwania, jego tytuł powinien zawierać popularną frazę kluczową. Co oznacza w tym kontekście słowo “popularna”? Chodzi o miesięczną liczbę wyszukiwań. Im więcej osób wpisze tę frazę w wyszukiwarkę, tym większa szansa na dotarcie Twojego tekstu do szerokiego grona osób. Warto jednak pamiętać, że, aby artykuł sponsorowany był rzeczywiście na pierwszych stronach wyszukiwania, należy zoptymalizować pod SEO nie tylko tytuł, ale i treść.

Pamiętaj o interesującym leadzie!

Kolejną dobrą praktyką podczas pisania artykułów sponsorowanych jest pamiętanie o interesującym leadzie. Lead, czyli tzw. zajawka, powinien być na tyle atrakcyjny dla potencjalnych czytelników, że skutecznie zachęci ich do dalszej lektury tekstu. Tych kilka zdań może być np. skrótem treści artykułu sponsorowanego lub zasygnalizowaniem jednego z jego głównych wątków.

Odpowiednia struktura tekstu ważna (nie tylko) dla wyszukiwarek!

Jakie artykuły sponsorowane czyta się najlepiej? Oczywiście, takie, które są przejrzyste i napisane poprawnym językiem. O ile błędy można dość łatwo skontrolować i poprawić, z odpowiednią strukturą tekstu jest już nieco trudniej. W tym przypadku warto zastosować zasady SEO. Nagłówki, linkowanie, właściwie dobrane frazy kluczowe… Jeżeli wszystko to weźmiesz pod uwagę przy pisaniu artykułu sponsorowanego, uwierz, że Twój tekst pokochają zarówno wyszukiwarki, jak i jego czytelnicy!

Uważnie wybierz miejsce publikacji

Pora na ostatnią już wskazówkę… Jest ona związana z dobieraniem miejsca publikacji Twoich treści sponsorowanych. Oczywiście, można postawić na ilość treści, a nie ich jakość, ale nie w tym rzecz. Zdecydowanie lepiej podejść do publikowania artykułów sponsorowanych w bardziej rozważny sposób. Linkowanie jest bardzo istotne w pozycjonowaniu i to, gdzie się publikuje ma ogromne znaczenie. Podczas wyboru stron www, weź pod uwagę przede wszystkim jej liczbę UU (unikalnych użytkowników), widoczność w wyszukiwarce, a także ruch w witrynie. Pamiętaj także o tym, by Twoje artykuły sponsorowane znajdowały się na stronach bezpośrednio (lub pośrednio) związanych tematycznie. Dzięki temu z największym prawdopodobieństwem dotrzesz do ludzi potencjalnie zainteresowanych Twoją marką czy produktami.

Potrzebujesz dobrego artykułu sponsorowanego? Zapraszamy do kontaktu!

Jeżeli nie masz czasu lub nie przepadasz za pisaniem tekstów, zawsze możesz oddelegować tworzenie artykułów sponsorowanych profesjonalistom! Agencja interaktywna KoboSystem to zespół ekspertów, zajmujących się m.in. reklamą i promocją firm. Agencja KoboSystem ma wieloletnie doświadczenie we wspieraniu biznesów z różnych branż. Dołącz do grona jej zadowolonych Klientów i ciesz się ze spektakularnych efektów współpracy!

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here