Techniki pisania SMS-ów reklamowych

Zwykły tekst marketingowy w formie SMS już nie wystarczy. Aby przyciągnąć uwagę klientów, potrzebujesz czegoś więcej. Zresztą potwierdzają to badania – 72% odbiorców zwraca uwagę na marketingowe treści, które dostosowane są do ich zainteresowań. Ale to nie wszystko. Na czym jeszcze skupić się przy pisaniu wiadomości SMS, aby zwiększyć ich skuteczność?

Przedstaw się

Wiadomości SMS zwykle dostajemy od najbliższych oraz firm, które darzymy największym zaufaniem. Treści otrzymane od obcych, bez jasno wskazanej nazwy adresata wiadomości przerażają nas. A takiego wrażenia z pewnością nie chcesz wywołać.

Jest na to bardzo prosty trik – umieść nazwę firmy w polu nadawcy SMS. Unikaj za to wyświetlania pełnego numeru. Od razu informuj odbiorcę, kim jesteś, a zobaczysz, że wiadomość zostanie lepiej odebrana.

Używaj języka konwersacyjnego

Współczesny SMS marketing opiera się na rozmowie, a nie na monologu jednej strony. W swoich treściach do odbiorców staraj się więc pisać bezpośrednio i naturalnie. Używaj formy na „Ty”, aby jeszcze bardziej skracać dystans.

W SMS-ach stosuj również emotikony, a wiadomości staną się mniej formalne. Oczywiście nie sprawdzi się to w każdej branży i każdej kampanii, ale gdy tylko możesz, korzystaj z tego rozwiązania. Z pewnością przykujesz uwagę i wpłyniesz pozytywnie na odbiór marki przez klientów.

Na równi z emotikonami nie wahaj się używać znaków interpunkcyjnych – tu mamy na myśli głównie wykrzykniki, a także duże oraz małe litery – tak jak w jednej z ostatnich kampanii Empiku: „EmPICKI Black Weekend!”.

Unikaj sloganów

Język konwersacyjny to jedno, ale zbyt luzackie podejście do marketingu może się na nim odbić negatywnie. Unikaj więc sloganów, bo mimo że wprowadzają one swobodną atmosferę, mogą być przyczyną nieporozumień. W dodatku używanie takiego rodzaju słownictwa wygląda mocno nieprofesjonalnie.

Zrezygnuj również z gier słownych, a także skrótów, jeśli nie masz 100% pewności, że Twoi odbiorcy je zrozumieją.

Zwracaj się po imieniu

Personalizacja SMS powinna odbywać się nie tylko na podstawie zainteresowań czy historii zakupowej, ale także płci, wieku czy imienia odbiorcy. Gdy to tylko możliwe umieszczaj imiona w wysyłanych wiadomościach. Możesz to zrobić przy pomocy szablonu i wklejać imiona subskrybentów w SMS bezpośrednio w ustawieniach w SMS API.

Takie zachowanie wpływa pozytywnie na wydźwięk całego przekazu marketingowego.

Nie brzmij jak tekst masowy

SMS marketingowe wysyłasz do większej grupy odbiorców. Ale mimo tego nie mogą one brzmieć jak masówka generowana automatycznie. Pisz wiadomości tak, jakbyś mówił do jednej osoby. Jeśli Ci to pomoże, dziel odbiorców na mniejsze grupy i twórz dla nich oddzielne teksty wiadomości.

Dzięki temu klienci poczują, że są dla Ciebie ważni.

Pisz konkretnie

To ostatnia rada. I właściwie najważniejsza ze wszystkich. SMS ma tylko 160 znaków, więc musisz zmieścić w nich swoją wiadomość. Unikaj skomplikowanych komunikatów czy pięknych przymiotników. Nie korzystaj również z polskich znaków – tutaj można złamać zasady.

Przekazując najważniejsze informacje w prosty sposób, zyskujesz szansę na większą skuteczność przekazu. A jeśli masz potrzebę wyróżnienia czegoś w tekście, wykorzystaj do tego wielkie litery lub wykrzykniki.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here