4 mity o aplikacjach dedykowanych z software house

Nie masz czasem wrażenia, że świat online zwodzi Cię na manowce? Możesz postawić dowolną hipotezę i zacząć ją sprawdzać. W sieci zawsze znajdziesz dowody na jej prawidłowość. A także fakty, które zdecydowanie jej przeczą. Jak się w tym odnaleźć, gdy szukasz odpowiedzi na pytanie, czy warto inwestować w aplikację dedykowaną?

To dość proste. Poświęć chwilę na zapoznanie się z czterema mitami na temat aplikacji projektowanych w software house od zera pod wyraźne potrzeby inwestora.

Aplikacje dedykowane to przeżytek. Teraz każdy może programować

Ten mit jest powtarzany najczęściej przy aplikacjach webowych. Dlaczego? Ponieważ wyglądają one jak zwykłe strony internetowe. Mają jednak funkcjonalności, dzięki którym można wejść z nimi w interakcję. Logowanie, płatności, formularz kontaktowy – to wszystko cechy aplikacji webowej. Większość tego, co być może dotąd nazywasz stroną internetową, jest więc apką webową. Zaskakujące, nieprawdaż?

Takie oprogramowanie można oczywiście stworzyć w dowolnym systemie zarządzania treścią. Dobrym przykładem jest napisany w języku PHP WordPress, na którym postawiono aż 38% ze wszystkich istniejących na świecie witryn. Korzystanie z gotowych szablonów nie zaprowadzi Cię jednak daleko. Aby zoptymalizować szybkość działania strony lub uzupełnić ją o wymyślone przez siebie opcje, nieuchronnie będziesz potrzebować programistów.

Oprogramowanie ma działać wszędzie i być w pełni responsywne

Częściowa prawda bardzo łatwo przenika do naszej podświadomości. Bo tak – jeśli tworzysz oprogramowanie, które będzie uruchamiane w przeglądarce, musi ono być równie wygodne w obsłudze na urządzeniach stacjonarnych i mobilnych. Jeśli jednak tworzysz oprogramowanie natywne, responsywność nie będzie Ci potrzebna.

Dlatego zanim zlecisz swój projekt, zastanów się, na jakich urządzeniach apka będzie uruchamiana. Od tego zależy wybór rozwiązań technologicznych oraz koszt całego przedsięwzięcia.

Nie ma różnicy między software house a agencją interaktywną

Jest. I to ogromna. Agencja interaktywna zajmuje się znacznie prostszymi projektami opartymi zwykle na gotowych szablonach. Jeśli więc jesteś na starcie swojego biznesu i nie masz chwilowo innowacyjnych planów, koniecznie do niej właśnie skieruj swoje kroki. Dodatkowo otrzymasz pomoc w zakresie marketingu.

Software house nie zajmuje się marketingiem. Zamiast tego tworzy zaawansowane technologicznie oprogramowanie i zatrudnia w tym celu najlepszych programistów, specjalistów od UX i UI oraz testerów i menadżerów projektu. W tym miejscu otrzymasz to, czego nie da Ci żadna agencja interaktywna. Fachowość, uporządkowany proces i dostosowanie technologii do projektu, a nie projektu do wiedzy technologicznej zespołu.

Wystarczy przekazać firmie projekt. Reszta zrobi się sama

Tak, oczywiście, możesz tak zrobić. Ale żaden software house, który naprawdę chce stworzyć program zgodny z Twoim pomysłem, nie zgodzi się na taką współpracę. W praktyce tworzenie aplikacji to praca zespołowa. A najważniejszą osobą w zespole jesteś Ty.

W Applover organizujemy warsztaty projektowe, w których inwestor bierze udział po wypełnieniu briefu. Na pierwszym z nich ustalamy, jak będzie zbudowane oprogramowanie. Zbieramy też dane niezbędne do przygotowania makiet programu oraz specyfikacji technicznej. Na drugim warsztacie w oparciu o makiety rozjaśniamy wszelkie wątpliwości, by projekt w pełni odpowiadał Twoim wymaganiom.

Serdecznie zapraszamy Cię do wzięcia udziału w takim procesie. Dopiero wówczas zyskasz pewność, że jesteś w dobrych rękach, a Twoje wymagania zostaną spełnione w całości.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here