Jak działa marketing szeptany?

Wraz z rozwojem Internetu coraz bardziej popularny staje się marketing szeptany. Jest to bardzo ciekawa forma, która polega na zwyczajnym „szeptaniu” konsumentów korzystnych informacji na temat danej marki, produkcie lub usłudze, jego zaletach itd. Celem takiego zabiegu, jest zainicjowanie dyskusji na temat produktów, w naturalny i niewymuszony produkt.

Dlaczego przeprowadza się marketing szeptany?

Marketing szeptany ma na celu zainteresowanie potencjalnych klientów danym produktem czy usługą. Jednak jego rola, ogranicza się jedynie do rozpoczęcia rozmowy, która ma wzbudzić zainteresowanie o produkcie i rozszerzyć informacje o nim. Klienci nie są zbyt rażeni informacjami o produkcie. Reklama odbywa się bardzo naturalnie, co ma duży wpływ na budowanie wizerunku firmy.

Liczne badania ukazały, że ludzie bardziej wierzą swoim znajomym, niż reklamom telewizyjnym. Jeżeli ktoś zaufany coś poleca, to znaczy, że jest to dobre i warto się na to zdecydować.

O czym pamiętać, aby prowadzić skuteczny marketing szeptany?

Marketing szeptany w ostatnim czasie jest bardzo popularny. Na wielu portalach społecznościowych  użytkownicy decydują się na reklamowanie różnych produktów i usług. Dlatego, aby prowadzić skutecznie taką formę marketingu, trzeba pamiętać o przestrzeganiu kilku zasad.

Internet daje bardzo dużo możliwości. marketing szeptany da się prowadzić także na różnych blogach i forach. Aby przynosił korzyści, trzeba przede wszystkim pamiętać o wywołaniu dyskusji. Dopiero po zainteresowaniu konsumentów, można wspomnieć o konkretnym produkcie. W całym swoim działaniu trzeba być bardzo naturalnym i w żadnym wypadku nienachalnym. Nie można mylić marketingu szeptanego z byciem akwizytorem. Działanie polegające na zachęcaniu obserwatorów do zakupu produktów już na samym początku, mogą negatywnie wpłynąć na sytuację firmy.

Prowadząc marketing szeptany na forach internetowych, trzeba pamiętać, że czasem mnożenie wątków nie ma sensu. Lepszym rozwiązaniem jest umiejętne podpięcie się pod założony już temat. Ponadto podstawowym warunkiem marketingu szeptanego jest przestrzeganie zasad etyki. Nie można wprowadzać osób zainteresowanych w błąd, przekazywać im nieprawdziwe informacje, zniechęcać do skorzystania z oferty innej firmy, czy reklamować produkt, z którego nie jesteśmy zadowoleni.

Właściwy marketing szeptany (wizerunek.pl/marketing-szeptany/) nie jest nastawiony ani na wystawianie negatywnych opinii o firmie, ani na jej nadmierne chwalenie. Powinno się zachować w miarę naturalny i umiarkowanie korzystny stosunek do produktu czy usługi, aby nie wzbudzać podejrzenia i zyskać zaufanie obserwatorów. Rzetelne informacje to nie to samo co lista zalet i korzyści. Warto o tym pamiętać.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here