Pandemia zatrzymała bieg normalnego życia na całym świecie. Na szczęście szczepienia i większa świadomość społeczna powoduje, że koszmar powoli dobiega końca. Każdy przedsiębiorca, niezależnie w jakiej branży funkcjonuje, odczuł negatywne skutki lockdownu. Aby pozyskać nowych klientów i powrócić na szczyt, wielu przedsiębiorców stawia na inwestowanie w reklamę zewnętrzną, która uważana jest za jedną z najbardziej skutecznych metod marketingowych. Przyjrzyjmy się tematowi z bliska. Ciekawi? Zaczynamy!
Zacznijmy od początku
Reklama zewnętrzna nazywana jest również reklamą outdoorową lub OOH (co jest skrótem wyrażenia out off home, czyli poza domem). Mówiąc najprościej, jest to reklama umieszczana na zewnętrznej stronie budynków w otwartej przestrzeni przy zastosowaniu odpowiednich środków, takich jak np. banery reklamowe. Co jest głównym celem reklamy zewnętrznej? Dotarcie do jak najszerszego grona odbiorców. Największą zaletą reklamy zewnętrznej jest zwrócenie uwagi nawet tych osób, które na co dzień stronią od wszelkich środków reklamowych. Nic w tym dziwnego, telewizja czy internet zwłaszcza w czasach pandemii i zamknięcia w domu został przesycony ogromną ilością reklamy, która stała się nachalna i męczącą dla użytkowników.
Umiejscowienie reklamy zewnętrznej
Ważnym jest, by dobrać dla reklamy zewnętrznej odpowiednie, dobrze widoczne miejsce. Najlepsze będą lokalizację w pobliżu różnorodnych ciągów komunikacyjnych- pieszych, rowerowych oraz samochodowych. Warto również zainwestować w reklamę w środkach komunikacji miejskiej i na przystankach. Zwrócić należy uwagę na odpowiednie otoczenie baneru; jak dużo w pobliżu naszej reklamy znajduje się innych bodźców wizualnych. Poza tym należy zastanowić się nad wielkością baneru, wysokością umiejscowienia, kątem nachylenia w stosunku do ciągów komunikacyjnych by uzyskać najlepszy efekt.
Dlaczego warto zainwestować w reklamę OOH?
Przede wszystkim reklama zewnętrzna nie jest nachalna i szanuję prywatność konsumenta. Oferta nie jest kierowana bezpośrednio do odbiorcy. Baner reklamowy zawiera jedynie najważniejsze informacje, które doskonale potrafią zachęcić do zgłębiania tematu czy odwiedzenia lokalu. Co więcej, harmonijnie integruje się z przestrzenią publiczną nie zaburzając estetyki. Banery są tworzone w bardzo wysokiej jakości oraz w bogatej szafie graficznej, dzięki czemu potrafią dopasować się do najbardziej wyśrubowanych upodobań. Więcej informacji na temat dostępnych banerów reklamowych można znaleźć tutaj: https://wielkiformat.biz/banery-reklamowe
Reklama zewnętrzna nastawiona jest na szybkie przekazanie informacji. Warto zatem dobrze zaprojektować baner. Minimalna ilość treści połączona z doskonałą grafiką umieszczona w dobrej lokalizacji jest doskonałą formą reklamy naszych usług lub produktów.
Różne typy reklamy zewnętrznej pełnią różne role: są samodzielną formą promocji bądź wspomagają inne nośniki reklamowe. Przy jej pomocy można promować usługę lub produkt bądź budować świadomość marki. Pomimo tego, że kontakt konsumenta z reklamą jest kilkusekundowy, to jest powtarzalny, a co najważniejsze nie można jej wyłączyć, jak to w przypadku spotów reklamowych w tv lub Internecie.
Rodzaje reklamy zewnętrznej
Postaw na atrakcyjne billboardy, banery reklamowe, plakaty i afisze, tzw. citylighty (plakaty w oświetlonych gablotach) czy sandwiche (dwustronne banery) , które cieszą się ogromną popularnością zarówno wśród przedsiębiorców, jak i agencji reklamowych i grafików. Wszelkie branże pragną powrócić na szczyt rentowności po lockdownie i całkowitym zamrożeniu działalności, przez co stawiają na skuteczną formę marketingu reklamy zewnętrznej. Agencje reklamowe oraz graficy z kolei koncentrują dwoje działania na produkcji banerów, gdyż cieszą się coraz większym zainteresowaniem.
Banery reklamowe, jak i wszelkie inne formy reklamy zewnętrznej to niezawodny sposób na zareklamowanie swoich usług. Wybierając dla nich dogodną lokalizację, poczyniona inwestycja z pewnością zwróci się z nawiązką w bardzo krótkim czasie. Do dzieła!.