Czy da się naprawić błąd bez analizy problemu? Logika podpowiada, że nie. Dlatego też, zanim rozpoczniemy współpracę z agencją marketingową, warto zdecydować się na audyt SEO. Dzięki temu rozwiązaniu poznamy problemy, które wpływają na pogorszenie jakości naszej strony www. Jednocześnie dostaniemy propozycje jak możemy te błędy naprawić. Czym dokładnie jest audyt SEO i kiedy warto go przeprowadzić?
Audyt SEO – co to jest?
Najprościej rzecz ujmując audyt SEO jest analizą strony internetowej. Ma ona na celu znalezienie błędów, rozwiązania dla nich oraz dopasowania strategii marketingowej do Twojej działalności. Audyt SEO https://efectownia.pl/audyt-seo/ uwzględnia czynniki, które mają wpływ na pozycjonowanie strony internetowej. Dogłębna analiza pozwala na określenie zarówno słabych, jak i mocnych stron witryny www. Opracowanie, a następnie wprowadzenie wskazówek zawartych w audycie przełoży się na lepsze funkcjonowanie strony. Dzięki audytowi możemy także zwiększyć naszą widoczność w sieci i umocnić pozycję wśród konkurencji.
Co zawiera audyt SEO?
W końcowym dokumencie, który otrzymasz po zakończonym audycie będą znajdować się następujące elementy. Na pierwszym miejscu znajdziesz błędy, które występują na Twojej stronie www. Dotyczą one zarówno elementów technicznych, np. błędów w kodzie, jak i merytorycznych, czyli treści. Audyt zawiera również wskazówki jak te mankamenty możemy usunąć. Dzięki temu usprawnimy działanie swojej strony. Ważnym elementem analizy końcowej są także informacje o duplikatach na stronie, karach od Google oraz złych praktykach SEO.
Kiedy warto przeprowadzić audyt SEO?
Twoja strona internetowa nie przynosi oczekiwanych efektów? A może chcesz zmienić agencję marketingową, z którą współpracowałeś do tej pory? W każdym z tych przypadków audyt SEO jest niezbędnym elementem do rozwiązania problemów. Zmiana słów kluczowych lub planowanie dużych zmian, takich jak zmiana domeny, czy migracja serwisu, to także dobre momenty na przeprowadzenie audytu SEO.
Warto wiedzieć, że również współpraca z agencją marketingową powinna zacząć się od audytu. Dzięki temu firma będzie wiedzieć z czym się zmaga i co musi naprawić, że Twoja strona zaczęła lepiej funkcjonować. Agencją, która zajmuje się przeprowadzaniem audytów jest np. Efectownia.pl. Specjaliści dokonają rzetelnej analizy Twojej strony www, a następnie podadzą Ci propozycje jak rozwiązać konkretne problemy. Współpracując z agencją marketingową zyskujesz doświadczenie i nowe możliwości, których samodzielnie nie byłbyś w stanie osiągnąć.