Siłą reklamy w metrze są przede wszystkim ogromne liczby pasażerów przewożonych każdego dnia. Dla dwóch linii warszawskiego metra jest to ok 640 tysięcy osób, zaś w metrze londyńskim, które liczy 402 kilometry torów to aż 3 miliony ludzi codziennie.
Siłą reklamy w metrze są przede wszystkim ogromne liczby pasażerów przewożonych każdego dnia. Dla dwóch linii warszawskiego metra jest to ok 640 tysięcy osób, zaś w metrze londyńskim, które liczy 402 kilometry torów to aż 3 miliony ludzi codziennie.
Metro jest tanim, ekologicznym, a przede wszystkim w dzisiejszej rzeczywistości dużego, zakorkowanego miasta – szybkim środkiem transportu. Stąd zainteresowanie nim jest ogromne. To z kolei sprawia, że reklama w metrze ma olbrzymi zasięg. Ponieważ 76% pasażerów to osoby młode, które nie przekroczyły 35 roku życia jest to świetna metoda dotarcia do tej właśnie grupy docelowej.
Ekrany LCD
Każdy wagon pociągu metra wyposażony jest w kilka nośników LCD. Aktualnie wyświetlane są na nich informacje z życia miasta, kulturalne, rozrywkowe, ciekawostki i oczywiście reklamy. Podróż metrem trwa od kilku do kilkudziesięciu minut, a to dość czasu, by zainteresować się kolorowym, zmieniającym treść ekranem. Reklama może być statyczna lub multimedialna.
Ramki
Podobne do tych spotykanych w autobusach ramki, mogą zawierać prostokątne, wypełnione treścią plakaty z logo, danymi kontaktowymi firmy i skróconą ofertą. Umieszczane są na wysokości poręczy, co sprawia, że wzrok wędrując za łapiącą je ręką znajdzie reklamę bez trudu.
Wagony jako nośniki reklamowe
Możliwe jest oklejenie całych składów – takiej reklamy nie sposób przeoczyć choćby ze względu na rozmiar i ruch reklamy. Specjalnie dostosowany projekt pomoże zwrócić i zatrzymać uwagę pasażerów.
Metroboard
Czyli po prostu bilboardy umieszczone na ścianach metra i w jego przejściach. To klasyczne reklamowe tablice sporych rozmiarów umożliwiające na tyle długi kontakt z reklamą, by zapadła ona w pamięć.
Naklejki
Dostępne nośniki to np. szyby wagonów metra, kasowniki, elementy infrastruktury. To reklama niewielka bazująca na swojej wszechobecności – ze względu na mały rozmiar przestrzeń nie stanowi dlań ograniczenia.
Bogactwo form reklamy możliwej do zamieszczeni w metrze, ogromny, nieporównywalny z niczym ruch pieszy potencjalnych klientów i stosunkowo nieduży nakład finansowy dostosowany do możliwości reklamodawcy to główne czynniki świadczące o tym, że warto reklamować w metrze swoją firmę.