Własna firma w internecie

Najważniejszy jest pomysł. Jeśli chcesz otworzyć sklep internetowy, sprzedawaj towary, których ludzie potrzebują, ale takie, których rzeczywiście potrzebują, a nie te, które wydaje ci się, że mogą się im przydać… To częsty błąd wielu początkujących przedsiębiorców, ale skoro już to wyjaśniliśmy, możemy przejść do sedna. Zatem od czego zacząć swój biznes w sieci?

Firmę w internecie zacznij od domeny

Pierwszym krokiem w założeniu własnego sklepu internetowego jest domena, czyli po prostu, adres, nazwa twojego e-sklepu. Ważne jest to, aby była ona stosunkowo łatwa do zapamiętania oraz kojarzyła się z twoją branżą, to znacznie ułatwi ci późniejsze działania marketingowe. Oprócz domeny musisz również wybrać odpowiedni hosting. Wiedz jednak, że obydwa te elementy są płatne, choć zazwyczaj nie są to zbyt duże koszty.

Oprogramowanie e-commerce czy sklep w serwisie ogłoszeniowym?

Jeśli planujesz prowadzić biznes w sieci, zapewne będziesz zastanawiać się nad zakupem gotowego oprogramowania e-commerce. Takich programów jest naprawdę mnóstwo, do najpopularniejszych należy PrestaShop, Shoper czy Shopify, większość z nich jest płatna. Jednak sklep internetowy nie musi być dużą inwestycją, możesz założyć go taniej i szybciej w dobrym serwisie ogłoszeniowym. Taki e-sklep może posiadać graficzny baner oraz logo firmy przy każdym ogłoszeniu. Zwykle płacisz tam tylko niewielki abonament za utrzymanie strony firmowej, bez opłat aktywacyjnych czy prowizji od sprzedaży. Konto firmowe w serwisie ogłoszeniowym, np. Sprzedajemy.pl to również stały dostęp do statystyk. Możesz sprawdzać m.in. najpopularniejsze oferty czy liczbę odsłon danych kontaktowych.

Opisy i zdjęcia produktów w e-sklepie

Klienci kupują oczami, dlatego bardzo istotne są odpowiednie zdjęcia produktów w sklepie internetowym. Wbrew pozorom to one mają największy wpływ na podjęcie decyzji zakupowej. Bez względu na to, czy zdecydujesz się na oprogramowanie e-commerce czy sklep w serwisie ogłoszeniowym, musisz porządnie sfotografować swoje towary. Pamiętaj o odpowiednim świetle i ustawieniu, pod żadnym pozorem nie możesz oszukiwać w wyglądzie produktów – jeśli ktoś je zakupi i będą wyglądać inaczej niż w rzeczywistości, to prędzej czy później wyjdzie to na twoją niekorzyść.

Nie bez znaczenia pozostają również opisy produktów. Powinny być dokładne i wyczerpujące, unikaj bezużytecznych słów, a opisując swoje towary staraj się wskazywać na ich użycie, na to, jak mogą się przydać twoim klientom, jak ułatwią im życie? Jeśli zdecydujesz się na e-sklep na własnej stronie internetowej pamiętaj również o dodaniu do opisów słów kluczowych, które będą przydatne w pozycjonowaniu.

Jak promować własną firmę w internecie?

Tutaj znów najłatwiej będzie w przypadku konta firmowego na serwisie ogłoszeniowym – swoje oferty możesz odświeżać tam bezpłatnie, nawet 3 razy w ciągu miesiąca! Poza tym odpowiedni pakiet pozwoli ci wyświetlać twoje ogłoszenia na górze listy. Z kolei, jeśli chcesz pozycjonować swoją własną stronę internetową, oddaj te prace w ręce sprawdzonej agencji SEO, na początek możesz również pomyśleć o reklamie Google Ads.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here