Prowadzenie profilu firmowego na Facebooku – czy wiesz, jak to zrobić?

Pierwotną ideą Marka Zuckerberga, twórcy niezwykle popularnej platformy Facebook, z pewnością nie było promowanie firm w sieci. Portal zrzeszający ogromne grupy ludzi stał się jednak szybko czymś więcej, niż tylko sposobem komunikacji dla studentów i starych znajomych – dzielący się wspólnymi zainteresowani członkowie facebookowej społeczności zaczęli tworzyć grupy tematyczne, a tuż za nimi do platformy dołączyły marki, chcące wykorzystać ją jako naturalny sposób docierania do swoich grup docelowych. Dziś marketingowcy nie potrafią wyobrazić sobie porządnej strategii marketingowej bez stworzenia marce profilu na Facebooku. Dlaczego jest on tak istotny i w jaki sposób usprawnia działania marketingowe?

Budowanie relacji z klientami

Współczesny konsument, w przeciwieństwie do swoich przodków, nie musi już decydować się na usługi jedynego na rynku przedstawiciela danej branży – dzięki szybkiemu rozwojowi rynku i rosnącej konkurencji firmy muszą dziś aktywnie zabiegać o każdego klienta, dając mu pewność nie tylko dobrze wykonanej usługi, ale i poczucie zaufania czy bezpieczeństwa. Certyfikaty jakości, oferta poparta bogatym doświadczeniem czy przyjmowanie pozycji eksperta w swojej dziedzinie to oczywiście podstawowe zabiegi poprawiające wizerunek firmy i gwarantujące częściowo zaufanie klienta. Drugim, równie istotnym komponentem jest jednak umiejętne sprawienie, by wizerunek ten został w ogóle zauważony. I to właśnie tu do gry wchodzi Facebook.

Popularne medium społecznościowe, jakim Facebook stał się w ostatnich latach, to jedno z niewielu tego typu miejsc w sieci skupiających tak ogromną różnorodność ludzi z całego świata. Dzięki dostępnym w ramach platformy narzędziom firmy są w stanie wykorzystać ten ewenement na swoją korzyść, budując długotrwałą i stabilną relację z klientami i swoją grupą docelową poprzez dialog, aktywność społeczną czy prezentowanie swoich usług w pozytywnym świetle.

Prowadzenie profilu firmowego na Facebooku to oczywiście nie jedyna droga kontaktu z klientami, ale doskonała wizytówka pozwalająca na stworzenie wizerunku firmy dostępnej, otwartej, gotowej na pielęgnowanie relacji z klientami na najwyższym możliwym poziomie. Uzupełnienie własnej strategii marketingowej o profil na Facebooku to zdecydowanie krok w kierunku lepszego zarządzania wizerunkiem firmy i generowania ruchu na oficjalnej stronie firmy.

Jak prowadzenie fanpage’a na Facebooku przekłada się na rozwój firmy

facebook

Prowadzenie konta na Facebooku to oczywiście jeden z elementów wielopoziomowej strategii marketingowej. Dlaczego twoja firma też powinna rozważyć ten krok? Facebook to najlepszy sposób na zapoznanie klientów z aktualnymi wydarzeniami w kontekście twojej marki, przygotowanie ich na wprowadzenie nowego produktu lub usługi, czy wreszcie bezpośredni kontakt z tymi, którzy chcą uzyskać rzetelną odpowiedź na swoją informację w sposób mniej oficjalny, rozluźniony, zwyczajnie przystępny. Dobrze przygotowany i starannie prowadzony firmowy Facebook jest kolejnym, bardzo ważnym kanałem komunikacji z twoimi odbiorcami.

Dzięki obecności marek na Facebooku, konsumenci zyskali łatwy dostęp do informacji o firmach, usługach i produktach będących w obrębie ich zainteresowań. Marki stały się tym samym bardziej rozpoznawalne i zyskały drogę docierania do swoich grup docelowych, promując swoją działalność. Facebook to jednak nie tylko pojedyncze posty, ale i wiele narzędzi ułatwiających działania marketingowe – za przykład wystarczy wziąć kampanie reklamowe za pomocą Facebook Ads. Sponsorowane w ten sposób posty docierają do precyzyjnie określonej grupy docelowej, zapoznając ją z ofertą firmy i zwiększając potencjalne zainteresowanie jej usługami.

Czy profil firmowy może prowadzić agencja marketingowa?

Prowadzić profil samodzielnie czy zlecić go firmie zewnętrznej? Wiele firm decydujących się na wejście w świat wirtualnego marketingu społecznościowego zastanawia się nad tym, w jaki sposób prowadzić swoje działania marketingowe w tym obszarze. Z jednej strony obecność na Facebooku nie wydaje się niczym trudnym, z drugiej jednak profil odnoszący sukces to przede wszystkim doskonale opracowana strategia i znajomość charakterystyki platformy.

Z tego też powodu wielu marketingowców zaleca, by firmy nieposiadające rozbudowanego zespołu pielęgnującego wizerunek marki w sieci decydowały się raczej na outsourcing usług marketingowych w agencji, która zajmuje się tym na co dzień i doskonale rozumie wszelkie działania z tym związane.

Profesjonalnie przygotowane wpisy, zgranie profilu Facebookowego z pozostałymi platformami komunikacyjnymi i stroną internetową, stworzenie jednej spójnej strategii działań, czy wreszcie atrakcyjne graficznie materiały to elementy, które pozwolą wykreować ciekawy, przyciągający wizerunek firmy i utrzymać go na odpowiednim poziomie bez zaburzania innych obszarów działalności firmy. Dzięki temu prowadzenie konta na Facebooku stanie się nie tylko częścią tworzenia wizerunku, ale także miejscem aktywnego pozyskiwania klientów.

Materiał partnera.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here