Kampania Google Ads sprawia, że w bardzo krótkim czasie, a wręcz błyskawicznie możemy pojawić się na wysoko w wynikach wyszukiwania. To główna przewaga korzystania z Google Ads nad tradycyjnym pozycjonowaniem, które przynosi efekt po dłuższym czasie. Warto jednak wiedzieć, że kampania Ads musi być dobrze zoptymalizowana. Dzięki temu uzyskamy lepsze wyniki, a przy okazji zaoszczędzimy sporo środków, które można przecież przeznaczyć na przykład na pozycjonowanie. Na wstępie musimy wspomnieć, że nie należy podejmować pochopnych decyzji. Przez nieumiejętne przygotowanie kampanii Google Ads możemy uzyskać słaby wynik, a przy okazji budżet zostanie bardzo szybko wykorzystany. Dlatego warto przed uruchomieniem reklamy zoptymalizować ją tak, by przyniosła planowany cel. By to zrobić, warto rozrysować sobie założenia, a następnie przejść przez szereg ustawień, by na końcu cieszyć się dobrym wynikiem kampanii Google Ads.
Planowanie
Przed rozpoczęciem prac należy dokładnie przeanalizować praktycznie każdy element kampanii. Musimy wiedzieć co chcemy reklamować, jaki ma przynieść efekt dana kampania. Należy także sprawdzić, gdzie chcemy wyświetlać reklamy. To szczególnie ważne w przypadku, gdy oferujemy usługi w konkretnym regionie. Powinniśmy określić jakie mają być stawki CPC. Co ciekawe, w Google możemy ustawić także harmonogram, by nasze reklamy pojawiały się w konkretnych godzinach. Reklamy mogą wyświetlać się w formie bannerów, lub jako tekst. To, jaką formę wybierzemy zależy tylko i wyłącznie od nas. Należy wykazać się także kreatywnością. Przykładowo, możemy umieścić reklamę, na której będzie widniał napis informujący o promocji dla osób, które wyświetliły dany banner i zrobią zakupy w przeciągu najbliższych kilku dni.
Wybór słów kluczowych i konkretnej reklamy
Optymalizacja kampanii Google Ads powinna wręcz rozpocząć się od wyboru odpowiednich słów kluczowych, na których będzie się opierać. To dzięki nim dotrzemy do grupy docelowej, a co za tym idzie będziemy mogli zyskać potencjalnych klientów. Przykładowo, jeśli zajmujemy się spawaniem w Krakowie powinniśmy utworzyć hasło reklamowe w stylu: “usługi spawalnicze Kraków”, bądź “spawanie Kraków”. Należy pamiętać, aby słowo kluczowe rzeczywiście oddawało to, co sprzedajemy. Prosty przykład. Oferujemy kawę w ziarnach w naszym sklepie. Uruchamiamy więc kampanię reklamową, w której tytuł brzmi: “pyszna kawa w Warszawie”. Ktoś może więc pomyśleć, że chodzi o kawiarnię. Wtedy więc wydamy sporą ilość pieniędzy na kampanię, ponieważ na naszą stronę wejdzie przykładowo 1000 osób, z czego rzeczywiście o kupnie kawy do zastosowania np. domowego pomyśli zaledwie 5 osób. Jak widać, efekt będzie marny.
Co więc zrobić, by dobrze wybrać słowa kluczowe? Przede wszystkim warto analizować raport wyszukiwanych haseł, który informuje nas o tym, jakie frazy sprawiają, że nasza reklama się wyświetla. Dodatkowo możemy wykorzystać tak zwany planer słów kluczowych, a także analizować koszty, które generują konkretne frazy. Co ciekawe, w kampanii możemy również ustawić słowa, które sprawią, że po wpisaniu konkretnych haseł nasza reklama nie będzie się wyświetlała. Dzięki temu unikniemy na przykład sytuacji, gdzie sprzedając roboty kuchenne nasza reklama będzie pojawiała się osobom zainteresowanym robotami przemysłowymi.
Powinniśmy również pamiętać o rozszerzeniach reklam. Przykładowo, pod głównym opisem możemy dodać informację, że oferujemy całodobową infolinię, bezpłatną dostawę. Istnieje również możliwość udostępnienia informacji o konkretnych markach, czy usługach.
Dobór odpowiednich stawek CPC
Stawka CPC to nic innego, jak płatność za kliknięcie w naszą reklamę. Po co Google coś takiego proponuje? Odpowiedź jest bardzo prosta. Nie my jedni oferujemy daną usługę lub produkt i nie tylko my chcemy być na samej górze w wynikach wyszukiwania. Dlatego też… im wyższą stawkę za kliknięcie wybierzemy, tym bardziej będziemy widoczni. Oczywiście nie możemy przesadzać, ponieważ okaże się, że nasza reklama pojawi się kilkanaście razy i na tym skończy się nasza kampania Google Ads. Optymalizacja w tym przypadku wygląda następująco. Jeśli ruch w danych dniach jest większy, możemy stawkę zwiększyć. Nie inaczej jest w przypadku lokalizacji. Jeśli dany region przynosi nam wiele wyświetleń, warto na nim się skupić i zwiększyć tam stawkę CPC. Optymalizacja, to także ograniczenie kosztów. Jeśli widzimy, że nasza reklama cały czas wyświetla się na górze, warto nieco obniżyć koszty kampanii, aby wydłużyć jej czas trwania.
Optymalizacja kampanii w sieci wyszukiwania, to skomplikowane zadanie. Dostosowanie stawek, odpowiednie kierowanie na grupy docelowe, praca nad reklamami – to tylko niektóre z nich. Możesz oczywiście spróbować podjąć się tego wyzwania samodzielnie, jednak jeżeli potrzebujesz pomocy – skontaktuj się z agencją interaktywną KoboSystem.pl.