Biura rachunkowe chcące świadczyć nowoczesne usługi księgowe muszą sprostać wyzwaniom związanym ze stale zwiększającym się tempem pracy, ciągle zmieniającymi się przepisami prawnymi oraz rosnącymi wymaganiami klientów. Klienci decydujący się na zlecenie swojej księgowości firmom zewnętrznym, poza podstawową opieką księgową polegającą na prawidłowym księgowaniu dokumentów oraz terminowym wysyłaniu zeznań podatkowych liczą również na pomoc w usprawnieniu procesów zarządzania całą firmą. By sprostać tak wysokim wymaganiom nowoczesne biuro księgowe musi odznaczać się zarówno wykwalifikowaną kadrą pracowników oraz skutecznym metodom działania opartym na nowoczesnych systemach informatycznych.

Kompleksowość i doświadczenie

Obsługujące dużą liczbę klientów, biura rachunkowe muszą liczyć się z tym, że potrzeby poszczególnych klientów związane ze specyfiką ich działalności, mogą znacząco różnić się między sobą. Dlatego też dobrze, by biuro zatrudniało ekspertów specjalizujących się w różnych dziedzinach księgowości, posiadających doświadczenie w swojej pracy. Rozbudowany zespół o zróżnicowanych kompetencjach będzie mógł sprawniej świadczyć kompleksowe i profesjonalne usługi księgowe, wydelegowując do poszczególnych zadań osoby, które zrobią to najlepiej.

Nowoczesne rozwiązania informatyczne

Nowoczesne usługi księgowe oparte są przede wszystkim na zaawansowanych narzędziach IT. Informatyzacja księgowości niesie ze sobą wiele korzyści wpływających na usprawnienie funkcjonowania całej firmy. Przeniesienie całej dokumentacji do zasobów elektronicznych ogranicza czas potrzebny na księgowanie i sprawy administracyjne. Przesyłanie dokumentów przez kontrahentów bezpośrednio do biura drogą elektroniczną jest błyskawiczne, nie wymaga podpisywania protokołów przekazania ani korzystania z usług kurierów, nie tylko skracając czas trwania procesu księgowania, ale również redukując koszty. Przesyłanie dokumentacji online wprowadza także porządek w dokumentach. Wszystkie rachunki i inne dokumenty dostępne są w jednym miejscu, a nanoszone na nie zmiany przypisane są konkretnym osobom. Ponadto pomaga również utrzymać pełną historię na temat każdego dokumentu w 1 miejscu w systemie, dzięki czemu nie musimy szukać potrzebnych rachunków w archiwach papierowych oraz jesteśmy w stanie stwierdzić, który z pracowników jest odpowiedzialny za każdy z kroków księgowania dokumentów. Przetrzymywane w archiwum online dokumenty, nie wymagają także zagospodarowania tak dużej przestrzeni biura, jak na ich papierowe wersje. Takie rozwiązanie jest również znaczącym ułatwieniem kontroli w firmie umożliwiając podgląd i analizę danych wszystkich podmiotów, a co za tym idzie wyciągnięcie wniosków na temat aktualnego stanu funkcjonowania firmy. Korzystanie z Elektronicznego Obiegu Dokumentów podnosi również bezpieczeństwo przetwarzanych danych, chroniąc je przed wyciekiem.

Źródło: MDDP Outsouring – Księgowość Warszawa

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here