Dlaczego firmy zmieniają swoje logo?

Nie ma życia bez zmian, są one wpisane nie tylko w nasz ludzki los, ale we wszystko, co nas otacza. Po zimie przychodzi wiosna, a później lato. Dzieci – najpierw małe i rozkrzyczane – stają się poważnymi dorosłymi ludźmi. Przykładów można mnożyć. Zmiany są zresztą nieuniknione także w zarządzaniu firmą, bo jak chcemy konkurować z innymi podmiotami, musimy stale trzymać rękę na pulsie. A czasem już takie działanie jak zmiana logo jest niezwykle istotne? Dlaczego?

Logo to wizerunek – o wizerunek trzeba zadbać

Logo to jedna ze składowych wizerunku, którym trzeba mądrze zarządzać, aby firma stale była konkurencyjna na zmieniającym się rynku. Żaden podmiot bowiem nie istnieje w próżni, musi reagować na dynamicznych rywali, proponować swoją jakość, żeby dotrzeć do jak największej liczby klientów. Rosną ich oczekiwania, zmieniają się upodobania, szybko, a nawet coraz szybciej, dziś – między innymi przez rozwój technologii – trzeba działać, wyczuwać puls swojej branży, przewidywać, konstruować nowe rozwiązania.

Jednak wszystko to może pójść na marne, jeśli pozostawimy wizerunek, w tym logo, samemu sobie. Nim się obejrzymy, a potencjalni nabywcy znikną, nie mówiąc już o ambasadorach marki, którzy również przestaną nas wspierać. Nasze nerwowe ruchy na nic się zdają, bo praca nad nowym wizerunkiem nie jest łatwa – to proces skomplikowany i długotrwały.

Brak logo – firma na nie ma tożsamości

Jeśli wizerunek jest zły, nieprzemyślany czy – jak wspomnieliśmy w poprzednim akapicie – pozostawiony sam sobie, to marketing firmy, nawet najlepszy i mocno finansowo wspierany, może być nieefektywny. A bez wsparcia marketingowego niemożliwe są najważniejsze działania firmy: wdrażanie kluczowej strategii biznesowej, czyli realizacji swojej wizji i celów. Klienci nie identyfikują się z firmą, a nasze próby udźwignięcia kryzysu na nic się zdają.

Problemy wizerunkowe przede wszystkim wynikają z braku stałego monitorowania zmian. Wspomnieliśmy, że zmiana jest wpisana w życie, nic nie jest zawsze na stałe – nie możemy więc się przyzwyczajać do teraźniejszości, jakby miała trwać wiecznie. Firmy, które chcą odżyć na nowo, muszą więc zredefiniować swoją obecność na rynku i zaproponować nową jakość – pod postacią wizerunku, a więc i logo.

Nowe logo – dlaczego warto?

Może się wydawać, że logo to tylko znaczek, który nie ma żadnego wpływu na decyzje naszych klientów. Ci, co tak myślą, szybko zauważają, że są w błędzie. Popatrzmy na największe światowe marki, one doskonale zdają sobie sprawę z siły tego niepozornego graficznego obrazka. Wiedzą, że to same korzyści. Poznajmy je.

  • Logo zawiera w sobie pewien określony przekaz, który wywołuje pożądane skojarzenia z daną marką (klasyka, nowoczesność, bardziej poważne lub swobodne podejście itd.). Ten mały obraz pojawia się w głowie klienta, gdy tylko usłyszy nazwę marki. Pomyśl Coca Cola, co widzisz?
  • Wzbudza zainteresowanie odbiorców, a to szczególnie ważne w internecie, gdzie ciężko o uwagę klientów. Pozytywne pierwsze wrażenie ma ogromne znaczenie w kontekście dalszej udanej relacji na linii marka – klient. Ogólne, nie tylko logo, bo trzeba zadbać o cały system wizualny, aby klienci zobaczyli, że jesteśmy solidnym i profesjonalnym partnerem.
  • Przemyślane logo daje przewagę konkurencyjną, zwłaszcza jak wiemy, co chcemy przekazać, zasygnalizować swoje najmocniejsze strony.
  • Atrakcyjny znak łatwiej zapamiętać, ułatwia więc konsumentom proces decyzyjno-zakupowy. Działa tu prosty mechanizm: klienci szukają tego, co znają, więc jak dobrze kojarzą naszą markę, to bez zastanowienia sięgną po produkt, na którym widnieje nasze logo.

Wizerunek jest jak twarz każdej marki, a logo to jej centralny punkt. Nie warto tego lekceważyć, bo nie tylko ciężko nam będzie pozyskać nowych, ale i stracić – wydawałoby się – wiernych klientów. Jak stworzyć nowe logo? Najłatwiej odwiedzając stronę www.robimylogo.pl.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here