Artykuły sponsorowane są skuteczną praktyką stosowaną od wielu lat w content marketingu. Każdy z nas ma dosyć zbyt nachalnych i natarczywych oraz mało wiarygodnych reklam. Dlatego od jakiegoś czasu artykuły sponsorowane są świetną alternatywą dla tradycyjnej reklamy. Dobrze stworzone artykuły sponsorowane mają atrakcyjną formę oraz stanowią nienachalną promocję. Czym kierować się podczas tworzenia takich artykułów pod kątem SEO?
Co to jest artykuł sponsorowany do SEO?
Jak zadbać o SEO w artykułach sponsorowanych? Wybierając miejsce na publikację kierujmy się profilami swoich potencjalnych odbiorów. Frazę główną, która będzie pomocna w rankowaniu Twojej witryny w wyszukiwarce wykorzystaj w tytule oraz śródtytule akapitu. Jednym z najbardziej istotnych czynników mających wpływ na jakość tekstów jest naturalność. Nie staraj się na siłę wstawiać słów kluczowych, ponieważ zbyt duża ich liczba będzie wyglądała sztucznie. Algorytm Google już kilka lat temu nauczył się jak wykrywać treści wytworzone przez automaty. Teraz coraz lepiej potrafi rozpoznać artykuły pisane typowo pod SEO.
Słowa kluczowe do SEO
Wyszukiwanie słów kluczowych nie jest niczym trudnym, jeśli wykorzystuje się do tego specjalnie przeznaczone narzędzia typu Keywordtool, Senuto, Surfer. Jeśli jednak nie czujesz się na tyle pewnie, aby zajmować się pozycjonowaniem, najlepiej skorzystać z pomocy agencji lub specjalisty SEO. Czytaj więcej na stronie https://www.experts4blogs.pl/oferta/teksty-seo/ .Dobrym pomysłem może być zamówienie gotowego content planu (wytycznych dla publikacji strony firmowej). Taki plan składa się z tytułów wpisów z odpowiednimi frazami, podział na śródtytuły oraz minimalną liczbę znaków, jakie powinien mieć wpis. Na podstawie tego gotowego schematu copywriter przygotuje zoptymalizowany tekst pod kątem SEO.
Jak wykorzystać artykuł sponsorowany?
Artykuły można wykorzystać jako wpis w firmowych social mediach takich jak Facebook, Linkedin czy też Twitter, może być odnośnikiem w newsletterze, może stanowić część materiałów dla klienta. Artykuły można również dodawać na swojej witrynie w zakładce „O nas” jako forma promocji. Teksty eksperckie możemy udostępniać w tematycznie powiązanych wątkach na forach, komentarzach pod innymi artykułami, czy też w mediach społecznościowych.
Czy tekst sponsorowany jest wiarygodny?
Sam fakt, że artykuł jest sponsorowany, nie dyskredytuje go w żaden sposób. Wiele firm liczy na taką formę promocji, aby pokazać się w popularnych mediach z czymś innym niż zwykła reklama. Z pewnością nie można stwierdzić, że artykuły sponsorowane są tylko i wyłącznie powierzchnią reklamową. Według niektórych specjalistów artykuły sponsorowane wypełniają definicję „reklamy natywnej”, czyli nieinwazyjnej, dopasowanej do medium i odbiorców. Pisząc tekst sponsorowany powinniśmy trzymać się dziennikarskiego stylu. Taki artykuł najlepiej zlecić specjalistycznej agencji od copywritingu Experts4Blogs.pl Najlepiej, aby najważniejsze informacje zostały zawarte w leadzie. Następnie starajmy się rozwijać je w kolejnych, logicznie wynikających z siebie akapitach. Pamiętajmy o tym, aby artykuły były przede wszystkim ciekawe dla czytelników oraz przekazywały dużą dawkę wartościowej wiedzy.