Internet daje naprawdę wiele możliwości reklamy. Niezależnie od tego, czy czujemy się pewniej w kwestiach technicznych, czy w kontaktach z drugim człowiekiem, do wyboru mamy szereg zróżnicowanych opcji. Reklama w internecie jest, zresztą, w dzisiejszych czasach jedną z podstawowych form reklamy, a brak odpowiedniego rozgłosu w sieci może znacząco zmniejszyć szanse na powodzenie naszego projektu. Jak zatem reklamować się w internecie? Poniżej przestawiamy 5 różnych możliwości.
Pozycjonowanie SEO
Pozycjonowanie SEO to jedna z najbardziej podstawowych opcji, jednak powinna zostać przeprowadzona pod nadzorem profesjonalnej agencji marketingowej. Celem pozycjonowania SEO jest, w dużym skrócie, umieszczenie naszej witryny firmowej na jak najwyższym miejscu w rankingach wyszukiwania Google. Aby było to możliwe, agencja marketingowa w profesjonalny sposób przeanalizuje i naprawi błędy ograniczające widoczność naszej witryny w internecie. Następnie przeprowadzone zostaną działania takie, jak optymalizacja pod kątem botów indeksujących Google, czy link building. W wyniku poprawnie przeprowadzonych działań pozycja naszej strony znacząco się poprawi.
Kanały Social Media
Reklama w mediach społecznościowych to w tej chwili świetny sposób na dotarcie do najmłodszych odbiorców. Niezależnie, czy medium, dzięki któremu będziemy się reklamować ma być Facebook, Instagram czy Tik-Tok, warto skonsultować się z specjalizującą się w tego typu reklamach agencją marketingową. Pomoże ona dobrać indywidualny plan działania, a także najskuteczniejsze metody komunikacji z daną grupą docelową. Nieco inaczej będzie bowiem prowadzony profil produktu przeznaczonego dla – przykładowo – początkujących muzyków, a inaczej – profil firmy produkującej odzież młodzieżową. Agencja marketingowa zadba również o regularne publikowanie wysokiej jakości treści, bez którego szybko stracimy pozyskane zainteresowanie.
Google Moja Firma
Google Moja Firma to po prostu rodzaj internetowej wizytówki. Ten rodzaj reklamy internetowej jest bardzo uniwersalny i może z niego skorzystać praktycznie każdy przedsiębiorca, niezależnie od profilu działalności. Warto jednak wiedzieć, że ma dość ograniczony zasięg, dlatego najbardziej przyda się niewielkim, lokalnym firmom, pragnącym dotrzeć do odbiorców znajdujących się w pobliżu. Dzięki takiej reklamie, wizytówka naszej firmy będzie wyświetlała się osobom poszukującym związanych z naszą działalnością informacji, niezależnie, czy korzystają z wyszukiwarki Google na smartfonie, tablecie, czy komputerze. Możemy również nanieść dane teleadresowe naszego przedsiębiorstwa na mapy Google.
Kanały wideo
Jednym z miejsc, w których rozreklamowanie się może najbardziej się opłacić, jest Youtube. Możliwe jest jednak również prowadzenie wideo-kampanii reklamowej w serwisach jak dailymotion, czy CDA. Oczywiście, w tym wypadku już naprawdę wysoce zalecane jest skonsultowanie się z agencją marketingową. Reklama wideo potrafi bowiem być naprawdę bardzo kosztowna, a źle przeprowadzona kampania będzie przyczyną dużych strat finansowych. Jeśli jednak przeprowadzimy ją poprawnie, nasz produkt lub usługa ma szansę trafić do nawet kilkudziesięciu tysięcy potencjalnych odbiorców.
Marketing szeptany
Jedną z najbardziej skutecznych form reklamy jest tzw. marketing szeptany. Polega on na dyskretnym polecaniu naszych produktów w taki sposób, by odbiorca kampanii reklamowej nie zorientował się, że ma do czynienia z reklamą. Bardzo skuteczną formą marketingu szeptanego są, przykładowo, wpisy na forach internetowych – oczywiście dokonane przez konta o określonym poziomie reputacji. Ten rodzaj marketingu ma ten dodatkowy plus, że może trafić do kolejnych klientów nawet po zakończeniu samej kampanii. Jeśli wpisy nie zostaną przez ten czas zarchiwizowane lub przeniesione, mogą wyświetlać się kolejnym użytkownikom forum nawet i latami.