Jednym z najpopularniejszych portali społecznościowych jest obecnie Facebook. Mówi się, że jeżeli nie ma Cię na Facebooku, to nie istniejesz. Jest w tym ziarno prawdy, w szczególności w odniesieniu do sklepów internetowych.
Czym jest fanpage?
Założenie fangape’a na Facebooku jest całkowicie bezpłatne, a mimo to daje wiele możliwości na promocję sklepu. Użytkownik może stworzyć statystyki, zarówno te proste jak i bardziej rozbudowane oraz pełnowymiarowe reklamy. Możliwe jest też udostępnienie uprawnień dla konkretnej osoby, które będzie zajmowała się prowadzeniem fanpage’a. Założenie profilu jest niezwykle proste. Wystarczy wpisać kategorię główną, nazwę sklepu oraz kategorię szczegółową i gotowe!
Otwórz się na nowe możliwości
Każda osoba, która polubi fanpage na Facebooku jest obecnym lub potencjalnym klientem. Fanpage pozwala udostępniać informacje o promocjach, konkursach, rabatach, nowościach, wyprzedażach i innych wydarzeniach związanych z funkcjonowaniem sklepu. Fani mają również możliwość udostępniania konkretnych informacji, przez co będą one widoczne dla znajomych fana. Treści zamieszczane na fanpage’u są dostępne dla wszystkich internautów, co sprawia, że mogą dotrzeć do znacznie większej ilości osób niż newsletter.
Prawdziwą kopalnią korzyści jest możliwość zintegrowania fanpage’a ze stroną sklepu. Wystarczy, że osadzisz na stronie www charakterystyczny dla środowiska Facebooka przycisk „Lubię to”, a każdy użytkownik, który go użyje, będzie otrzymywał udostępniane przez Ciebie informacje.
Funpage daje również możliwość reklamy, zarówno bezpłatnej, jak i płatnej. Ta druga opcja pozwala na dokładne określenie grupy docelowej, przez co przekaz trafi do konkretnych użytkowników. To skuteczniejsza, a co ważne dużo tańsza reklama niż spoty radiowe i telewizyjne.
Facbook udostępnia również specjalne aplikacje, które pozwalają organizować konkursy i rozdawać kupony rabatowe. To właśnie głównie dla nich fani zostają fanami.
Samemu czy z pomocą?
Prowadzenie fanpage’a nie jest trudne, jednak warto pomyśleć o zatrudnieniu profesjonalnej firmy zajmującej się social media. Specjaliści najlepiej wykorzystają ogromne możliwości, jakie stwarza obecność na Facebooku.