Młodzi muzycy a serwisy streamingowe

0
1013

Start kariery muzycznej nigdy nie jest prosty – zawsze wiąże się bowiem z koniecznością wyraźnego zaznaczenia swojej obecności na rynku, a także rywalizacji ze sporą konkurencją. Obecnie jednak możliwości na dotarcie do szerokiego grona odbiorców jest więcej, niż jeszcze kilka, kilkanaście lat temu.

Odpowiada za to oczywiście internet, jak również wszelkiego rodzaju serwisy streamingowe, za pomocą których muzycy są w stanie niemal błyskawicznie publikować swoją twórczość. Sprzedaż muzyki w internecie stała się dostępna nie tylko dla dużych firm wydawniczych, ale także dla pojedynczych zespołów, które dopiero rozpoczynają swoją przygodę. Warto jednak zastanowić się, czy tak rozumiana powszechność możliwości publikacji własnej muzyki za każdym razem jest korzystna. Zwłaszcza dla młodych muzyków.

Jak zdobyć nowych odbiorców w internecie?

Nie da się ukryć, że wraz z większą dostępnością tego typu serwisów w sposób znaczący zwiększyła się liczba zespołów, dla których głównym obszarem działalności jest właśnie internet. To na takich serwisach jak Spotify i Tidal budują swoje grono fanów, które następnie może się sukcesywnie powiększać.

Z tego właśnie powodu konkurencje w sieci bywa bardzo duża, a samo pojawienie się na wspomnianych platformach nie gwarantuje sukcesu. Oprócz tworzenia dobrej muzyki, należy bowiem skupić się na kwestiach organizacyjnych, związanych między innymi z właściwym prowadzeniem własnego profilu i realizowania różnego rodzaju działań promocyjnych.

W tym przypadku młodzi muzycy rzadko dysponują środkami i wiedzą, która pozwoliłaby to wszystko zorganizować. Rozwiązaniem wydają się więc zewnętrzne podmioty oferujące wsparcie w tym zakresie. O jakich firmach mowa? Przede wszystkim o agregatorach muzyki, zatrudniających specjalistów z dziedziny marketingu w sieci.

Świadczona przez nie pomoc skupia się między innymi na odpowiedniej dystrybucji treści, a także na prowadzeniu wspomnianych profili na serwisach streamingowych. W przypadku takich platform jak Spotify czy Tidal jest to szansa dla muzyków na dotarcie z własnymi utworami do szerokiego grona odbiorców, między innymi poprzez playlisty. Do tego wszystkiego dochodzi wsparcie merytoryczne i pomoc w promocji.

Zarabianie na muzyce jest jak najbardziej możliwe, trzeba tylko wiedzieć, jak się do tego zabrać. Współpraca z agregatorami muzyki to jedno z lepszych rozwiązań, zwłaszcza dla młodych muzyków, którzy nie są w stanie samodzielnie poradzić sobie ze sporą konkurencją.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here