Obecnie z różnorodnych komunikatorów korzysta nawet 95% użytkowników urządzeń mobilnych. Co ciekawe ilość użytkowników regularnie używających komunikatorów przekroczyła obecnie nawet liczbę korzystających z mediów społecznościowych. Liczne prognozy zapowiadają, że ten trend nie ulegnie spowolnieniu.

Rozwój sztucznej inteligencji pozwala na kontakt z klientem nie tylko w formie interfejsu lecz również konwersacji. Dzięki zaawansowanym algorytmom chatbot może wykonać szereg czynności związanych z obsługą klienta m.in. zamówić jedzenie, przekazać informacje na temat produktu, czy wyznaczyć termin wizyty. Zastosowanie chatbotów poszerza się wciąż na nowe branże oraz o nowe funkcjonalności.

Metody wykorzystywania chatbotów

Głównym zadaniem chatbotów jest sprawna obsługa klienta. Maksymalnie skrócony czas odpowiedzi oraz skuteczne spełnienie oczekiwań rozmówcy przekłada się na wzrost zadowolenia klienta. Tym samym ociepla się wizerunek firmy, co leży u podstaw sprawnego marketingu. Warto również dodać w tej materii, że boty mogą nawet odpowiadać w formie kontekstowych i luźnych żartów

Automatyzacja chatu może również zostać wykorzystana w celu ułatwienia nawigacji użytkownikom w sklepie internetowym. Wystarczy, że internauta określi warunki ma spełniać produkt, którego szuka, a dobrze zaprogramowany chatbot wskaże wszystkie możliwości w przejrzystej formie. Takie rozwiązanie daje większą wygodę użytkownikowi w przeciwieństwie tradycyjnego filtrowania produktów i może dać tym samym dużą przewagę marketingową nad konkurencją

Co więcej wykorzystanie sztucznej inteligencji w konwersacji z klientem może znaleźć swoje zastosowanie w tworzeniu spersonalizowanych reklam. Na podstawie zachowań klienta w sklepie oraz informacje z poprzednich zakupów, w reklamach mogą znaleźć się np. ubrania w tym samym stylu, czy akcesoria dedykowane zakupionemu wcześniej komputerowi.

Wykorzystanie chatbotów w nurcie Lead Nurturing

Czasami klient musi dojrzeć do zakupu. Lead Nurturing to strategia marketingowa, która sprawdza się szczególnie w przypadku specyficznych usług lub produktów szkoleniowych. Polega na przeprowadzaniu klienta przez proces edukacyjny, którego celem jest doprowadzenie go do zakupu.

Każdorazowe przekazywanie tej samej wiedzy i informacji wymaga ogromnych pokładów czasu, a często również kosztów. Wykorzystywanie chatbotów jako formy marketing automation to sposób na przerzucenie wszystkich tych obowiązków na sztuczną inteligencję.

Podsumowanie

Szukanie nowych rozwiązań w sprzedaży to fundament rozwoju sklepów internetowych oraz firm zajmujących się różnego rodzaju usługami. Wykorzystywanie chatbotów to idealny sposób na wyprzedzenie konkurencji oraz stworzenie wizerunku niezwykle profesjonalnej, a przede wszystkim stawiającej na innowację firmy. Odpowiednie zaprogramowanie bota z pewnością nie należy do najłatwiejszych zadań. Wymaga dużych umiejętności oraz czasu, jednak korzyści wynikające z wdrożenia tego typu rozwiązań przekładają się bezpośrednio na zyski firmy.

Warning: A non-numeric value encountered in /usr/home/rmenkala2/domains/artseven.pl/public_html/wp-content/themes/Newspaper/includes/wp_booster/td_block.php on line 1008

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here