logo

Każdy właściciel firmy, niezależnie czy jest to mała firma lokalna, czy średnia zatrudniająca powyżej dziesięciu osób, czy nawet korporacja, stanie kiedyś przed wieloma pytaniami, na przykład: Co mogę zrobić aby w firmie było lepiej? Jakie działania mogę podjąć, aby się rozwinąć?

Odpowiedzi na te pytania może być wiele. Większość z nich wynika bezpośrednio z branży w jakiej się znajduje i są pochodnymi decyzji jakie właściciel firmy podejmował przez wiele lat. Lecz gdy firma w pewnym momencie dociera do ściany i gdy różne zmiany nie wpływają znacząco na efekty, czas podjąć tą jedną decyzję, która sięga samych podstaw istnienia firmy.

Czas na nowy projekt logo

Jeśli się zastanawiasz co zmiana projektu logo firmy może zdziałać, odpowiedź jest prosta. Projekt logo to podstawa każdej firmy. To znak rozpoznawczy, który odróżni twoją marką od innych firm. Gdy twój projekt logo jest mało wyróżniający się, lub jeśli go w ogóle nie masz, twoje reklamy a tym samym twoja firma zniknie niezauważona. Świadomość tego faktu u osób, które obecnie dopiero otwierają swoje firmy, przez ostatnie lata znacząco wzrosła. Młodzi ludzie wiedzą, że aby mieć jakąkolwiek szansę zaistnieć w biznesie muszą się wyróżnić. Dlatego poświęcają ten czas i inwestują w projektowanie logo dla firm, które dodadzą im punktów już na starcie.

Obecnie nie ma już znaczenia, że tworzysz wspaniały produkt, lub usługę. W erze Facebooka, Youtube i Twittera, gdy wszystko pędzi i każdy może być ekspertem, bez skutecznego zaprezentowania tego faktu w postaci graficznej, twój produkt lub usługa przejdą niezauważone. Gdy świat się zmienia, trzeba się do niego dopasować, aby nie wypaść z gry.

Rebranding

Rebranding vs. nowe logo

Jeśli do tej pory posługiwałeś się tylko swoją nazwą i nie masz projektu logo to sprawa jest prosta. Jest wiele firm graficznych, które mogą zaprojektować dla Ciebie nowe logo. Lecz gdy masz już logotyp od wielu lat, to zasadniczym pytaniem jest czy robić rebranding czy nowy projekt logo od początku. Dobra firma zajmująca się projektowaniem logo podejdzie do tego tematu w poważny sposób i już na początku poprosi o wypełnienie briefu, za pomocą którego odpowiesz sobie na to pytanie. Czasem nie potrzeba rewolucji by znacząco poprawić jakość projektu logo, a co za tym idzie by trafić do innych odbiorców. Są jednak też takie sytuacje, że logo wykonane lata temu nie przeszło próby czasu, lub kierunek firmy przez te lata się znacząco zmienił. Wtedy trzeba być otwartym na to, że rewolucja może być tą jedyną słuszną opcją.

Zmiana logo – ryzyko czy krok do sukcesu?

Niezależnie od tego czy logo twojej firmy przejdzie rewolucję czy ewolucję, krok ten pomoże Ci wejść na drogę do sukcesu. Jako przedsiębiorca wiem, że każda taka decyzja jest trudna, bo możesz być przywiązany emocjonalnie do rzeczy, które były z tobą przez lata. Gdy jednak postanowisz wyjść ponad sentymenty, to z nowym projektem logo, spójnym z nową strategią marketingową możesz osiągnąć dużo więcej niż do tej pory byłeś wstanie.

Jeśli chciałbyś sprawdzić czy potrzebujesz lekkiego rebrandingu czy całkowicie nowego logo, zapraszam Cię do darmowej konsultacji z ekspertem firmy Wizualion.pl Projektowanie logo

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here