Chcesz edukować klientów i budować zaufanie do swojego serwisu? Jednym z lepszych sposobów będzie prowadzenie bloga. Bogate w poszukiwane przez użytkowników odpowiedzi na pytania artykuły zwiększą widoczność Twojego sklepu PrestaShop. Jak założyć blog i go prowadzić, by przyniósł oczekiwane efekty? Zobacz, czytając poniższy wpis.
Jak zainstalować blog w systemie PrestaShop?
Platforma PrestaShop domyślnie nie proponuje funkcji bloga, dlatego należy zainstalować dodatkowy moduł. Wybór rozwiązania zależy od Twoich potrzeb i budżetu. Do popularnych opcji należy Smart Blog, Simple Blog, PrestaBlog i Pro Blog. Simple Blog to intuicyjny w użytkowaniu moduł doskonały na początek, PrestaBlog jest bardziej rozbudowany i umożliwia integrację z mediami społecznościowymi, Pro Blog natomiast sprawdzi się u osób potrzebujących większej kontroli na wyglądem i strukturą wpisów. Po zakupie bądź pobraniu darmowego modułu wystarczy zainstalować go poprzez panel administracyjny PrestaShop, a następnie skonfigurować jego ustawienia: meta tagi, widoczność sekcji blogowej, strukturę linków i system komentarzy.
Jeśli potrzebujesz wsparcia w zakresie konfiguracji i prowadzenia dopasowanego do wymogów SEO sklepu internetowego PrestaShop, możesz sprawdzić ofertę agencji marketingowej: https://www.ibif.pl/oferta/sklepy-internetowe-prestashop.
Jak tworzyć treści na bloga w sklepie PrestaShop?
Artykuły publikowane na blogu e-commerce powinny być użyteczne i przemyślane pod kątem treści i struktury. Warto pisać je prostym językiem, odpowiadając precyzyjnie na pytania, jakie mogą zadać potencjalni klienci. Uwzględnij koniecznie, że najlepsze tematy blogowe nie są oparte na domysłach, ale na danych, które pozyskasz z narzędzi SEO. Dzięki nim lepiej zrozumiesz, czego szukają Twoi odbiorcy, jakie mają problemy i oczekiwania, co ich najbardziej interesuje. By znaleźć odpowiednie zagadnienia, skorzystaj z takich narzędzi jak Senuto, Ahrefs czy Google Search Console. Przeanalizuj frazy typu long tail, czyli dłuższe, bardziej szczegółowe zapytania liczące od 3 do 7 słów, np. „kosmetyki naturalne do cery naczynkowej” zamiast „kosmetyki”. Takie frazy pozwolą Ci na szybsze wypozycjonowanie serwisu, ponieważ mają mniejszą konkurencję w Google. Pomocne w poszukiwaniach fraz będą także: pytania klientów z czatu lub maili i komentarze w social mediach. Ciekawe będą również wszelkie sezonowe tematy związane ze świętami, latem czy powrotem do szkoły.
Każdy artykuł na blogu w sklepie PrestaShop powinien zawierać:
- logiczne nagłówki (H2, H3) z frazami kluczowymi,
- krótkie, czytelne akapity,
- grafiki lub zdjęcia wspierające przekaz,
- linki do produktów, kategorii lub innych wpisów blogowych.
Linkowanie wewnętrzne we wpisach blogowych odgrywa ważną rolę, ponieważ zwiększa zaangażowanie użytkownika oraz wspiera indeksowanie treści przez roboty Google.
Blog w sklepie PrestaShop – wsparcie dla świadomości marki i sprzedaży

Blog ma ogromny wpływ na widoczność serwisu e-commerce w wynikach wyszukiwania. Zoptymalizowane wpisy przyciągają ruch organiczny, a dobrze dobrane frazy kluczowe umożliwiają dotarcie do użytkowników znajdujących się na różnych etapach lejka zakupowego. Z jednej strony warto publikować wpisy poradnikowe ułatwiające klientowi rozwiązanie jakiegoś problemu, a z drugiej – bogate w niezbędne informacje recenzje produktów ze sklepu. Warto mieć na swoim blogu zarówno artykuły, których celem jest pomoc użytkownikom i przy okazji budowa świadomości marki, jak i te bardziej sprzedażowe prezentujące funkcje poszczególnych produktów.
Ciekawie prowadzony blog zwiększa ilość czasu spędzanego w serwisie przez użytkowników i ich poziom zaangażowania. Przekłada się też na wzrost zaufania do marki i lepsze wyniki sprzedażowe.
Błędy przy prowadzeniu bloga PrestaShop
Jednym z najczęstszych błędów jest publikacja wpisów tylko wtedy, gdy pozostaje na to odrobinę czasu. Blog potrzebuje systematyczności i aktualnych artykułów. Nawet jeśli regularność publikacji miałaby oznaczać jeden wpis na półtora miesiąca, ważne, by utrzymać taki harmonogram. Tym bardziej że zarówno Google, jak i użytkownik docenia aktualne treści. Do innych błędów należą takie jak:
- brak optymalizacji SEO (np. brak doboru fraz kluczowych, nieużywanie nagłówków, zbyt ciężkie zdjęcia),
- treści pisane wyłącznie pod algorytm, a nie dla użytkownika,
- brak promocji wpisów (linki do artykułów warto udostępniać w newsletterze, social mediach i na stronie głównej sklepu).
Blog to wyjątkowe narzędzie marketingowe, bo pozwala dotrzeć do klienta bez ponoszenia stałych kosztów reklamowych. Regularnie publikując wartościowe treści, zaczniesz stopniowo zdobywać ruch organiczny i będziesz w stanie ocenić, które z tematów i produktów wzbudzają większe zainteresowanie u potencjalnych klientów, a od takich wniosków już niedaleko do poprawy ogólnych wyników biznesowych.












