Początkujący przedsiębiorca powinien poświęcić niemal połowę uwagi na budowanie listy odbiorców swoich usług. Adres email w sieci jest już niemal tak ważny jak numer PESEL w świecie realnym.
Gdzie zatem szybko i legalnie pozyskać adresy mailowe potencjalnych klientów? Oto 5 miejsc, w których jest to ułatwione.
1. Własna strona internetowa, a konkretnie umieszczony na niej formularz pozwalający zapisać się do newslettera. Warto umieścić go na każdej podstronie, aby był łatwo dostępny z każdego miejsca. Dobrze sprawdza się również formularz kontaktowy, do którego można od razu dodać potrzebne zgody na przetwarzanie danych osobowych. Świetnie sprawdza się także formularz pop-up, który pojawia się na przywitanie nowych użytkowników.
2. Komunikacja mailowa z klientem. Wszystkie wiadomości wysyłane odnośnie potwierdzenia wysyłki towaru i innych tego typu informacji stanowią potencjalne źródło pozyskania nowych subskrybentów. Wystarczy umieścić pod podpisem w mailu informację o możliwości zapisania się do newslettera. Odpowiednie zgody warto też dołączyć do formularzy papierowych.
3. Social media – niemal każda firma, która chce zaistnieć w branży e-commerce powinna posiadać funpage na Facebooku lub innym portalu społecznościowym. Na jego łamach można zamieścić możliwość zapisu do newslettera lub zorganizować konkurs, którego regulamin będzie zawierał potrzebne zgody.
4. Content Freemium – organizowanie webinariów, kursów e-learningowych oraz tworzenie katalogów on-line sprzyja nie tylko budowaniu wizerunku specjalisty w danej dziedzinie, ale również pozyskiwaniu danych. Można zaproponować, np. pozostawienie swoich danych po zakończonym szkoleniu lub prezentacji. Dobrą opcją jest także wymaganie uzupełnienia stosownych danych po pobraniu wersji demo programu lub rozbudowanego raportu.
5. Aplikacja na urządzenia mobilne – to źródło przydatne szczególnie w przypadku uczestnictwa w rożnego rodzaju konferencjach i targach. W ten sposób można zastąpić formularze papierowe czytelnym, eleganckim i ekologicznym formularzem elektronicznym, który nie wymaga nawet dostępu do internetu.