targi

Zbliżają się targi, a Ty nie wiesz, jak się do nich przygotować? Przeczytaj poniższy artykuł, a dowiesz się, jak zabłysnąć na tle konkurencji.

Materiały reklamowe

Zainwestuj w rzetelne materiały reklamowe. Nie muszą być to zwykłe ulotki. Jadąc na targi branżowe, zadbaj o upominki, które podarujesz najbardziej obiecującym, potencjalnym klientom. Pomyśl również o odzieży z własnym logo, a także o biurowych akcesoriach marketingowych. Na stoisku powinno być jak najwięcej rzeczy kojarzących z wartościami  Twojej marki i aktualną ofertą.

Dobry zespół to połowa sukcesu!

Kluczem do tego, by targi wystawiennicze były dla nas udane, jest odpowiedni zespół. Poszukaj ludzi, którzy:

  • są komunikatywni i budują zaufanie klienta,
  • mają wiedzę na temat Twojej oferty,
  • potrafią wybrnąć z trudnych sytuacji,
  • są pozytywnie nastawieni.

Pamiętaj, że wyjazd na targi branżowe warto zaproponować również wyróżniającym się pracownikom i kontrahentom, którzy odnieśli z daną marką największy sukces.

Spraw, aby Cię zapamiętano

Jak się przygotować na targi? Zadbaj o to, aby zapamiętano Twoją ofertę. Wprowadź do swojego stoiska coś niestandardowego. Może być to innowacyjne (np. ekologiczne) wyposażenie, zestaw do przeprowadzania doświadczeń lub eleganckie wyposażenie stoiska. Możesz też postawić na coś, co w sposób nieoczywisty nawiąże do Twojej marki.

Nie zapominaj o kwestiach technicznych

Stoisko targowe składa się z wielu elementów, których właściwe przygotowanie ma bezpośredni wpływ na profesjonalne i spokojne zbudowanie stoiska podczas targów. Liczba elementów i poziom skomplikowania zależy od złożoności projektu zaakceptowanego przez klienta. Dlatego zdefiniowaliśmy proces pracy na każdym etapie budowy stoiska, by uniknąć niechcianych problemów.

Prace przygotowawcze składają się z wielu etapów i zaangażowane są w nie różne osoby:

– dział technical managerów / projektowy

– dział montażu

– stolarnia

– magazyn główny

– magazyn elektryczny

– dział zakupów

– dział logistyki

Istnieją jednak elementy wspólne bez których stoisko na pewno nie powstanie: podłoga i ściany. Przyjrzymy się każdemu z elementów osobna, przybliżając ich właściwości i szczegóły techniczne

Podłogi

Z technicznego punktu widzenia podłoga jest elementem, który poza aspektem wizualnym stanowi przede wszystkim nośnik obciążeń – rozłożonych równomiernie i skupionych. To do niej kotwimy ściany i inne konstrukcyjne elementy. A z uwagi na fakt, podłoga hali ośrodka targowego nigdy nie może zostać uszkodzona, wykonanie własnej podłogi przy skomplikowanych konstrukcjach ścian staje się koniecznością. Tak niepozorna część budowy, jak podłoga kryje w sobie całe zaplecze instalacyjne potrzebne do uruchomienia stoiska. Pod nią wiją się nieraz dziesiątki/ setki kilometrów kabli.

Typy podłóg

Podłoga, składa się z warstw, natomiast ilość i rodzaj warstw uzależniony jest od typu podłogi. Rozróżniamy 3 główne rodzaje podłóg:

– niska: h=36-54 mm

– wysoka: h=96 mm

– wysoka systemowa, optymalna wysokość to 120 mm w zależności od krzywizny podłogi targowej. Zalety i wady, kiedy jaką podłogę stosować? Podstawowy podział podłóg został oparty na ich wysokościach. Techniczne względy to jedno, ale często klienci decydują się na dany typ ze względów estetycznych. Ktoś woli dyskretną niską platformę, a ktoś inny majestatyczny podest. Zobaczmy niżej, co kryje się w poszczególnych podłogach i kiedy co polecamy.

Oczywiście z technicznego punktu widzenia:

Typ 1: podłoga niska

Zalety:

– podłogę nieprzekraczającą wys. 5 cm uważamy za wysokość wygodną i dostępną dla osób niepełnosprawnych!

– cena – jest to najtańszy typ podłogi.

Wady:

– przestrzeń między podłogą targową a wierzchnią warstwą podłogi może być niewystarczająca na przeprowadzenie kabli siłowych, rur do wentylacji oraz rur do przyłączy wodnych.

– brak możliwości poziomowania podłogi.

TYP 2: podłoga wysoka h=96 mm

Zalety:

– wystarczająca wysokość do przeprowadzenia pod spodem wszelakich rur, kabli

– przyjmuje większe obciążenia (przydatne w przypadku stoisk z ciężkimi maszynami)

Wady:

– brak możliwości poziomowania podłogi

– ze względu na potrzebę zamontowania rampy dla niepełnosprawnych stoisko nie jest dostępne dla tych osób z każdego miejsca, a jedynie w tym miejscu, w którym jest podjazd dla niepełnosprawnych.

TYP 3: podłoga wysoka systemowa

Zalety:

– niewątpliwie największą zaletą podłogi systemowej jest możliwość regulacji poziomu przy użyciu niwelatora. W przypadku gdy podłoga targowa nie jest równa (a niestety zdarza się to bardzo często, rekordy biją targi w Brukseli), możemy zniwelować nierówności i różnice w wysokości właśnie dzięki podłodze stoiska. Wtedy mamy zagwarantowane idealnie równe ściany, które pięknie się zejdą.

– szybkość montażu.

– ekologia – podłogę wykorzystujemy wiele razy.

Wady:

Ze względu na potrzebę zamontowania rampy dla niepełnosprawnych stoisko nie jest dostępne dla tych osób z każdego miejsca, a jedynie w tym miejscu, w którym jest podjazd dla niepełnosprawnych.

Wspólny mianownik

Wspólnym mianownikiem każdego typu podłogi jest okładzina wierzchnia. Niezależnie od wysokości na wierzch możemy użyć tych samych materiałów.

Najczęściej spotykane, używane na targach:

– wykładzina standardowa o h = 3 / 4 mm

– wykładzina dywanowa – gruba, ekskluzywna

– linoleum

– laminat

– panele podłogowe – nawet w jodełkę!

Ściany

Ściany w konstrukcjach stoisk wykonanych na zamówienie produkowane są z różnych materiałów, ale szkielet konstrukcyjny pozostaje w większości ten sam.

W jaki sposób budujemy ścianę stoiska targowego?

Ściany standardowo budujemy głównie na profilach drewnianych zwanych popularnie kantówkami. Przy stoisku, gdzie ściana ma ponad 4 m wysokości lub jest to ściana wolnostojąca i wymaga tego statyka ściany, to używamy systemu drewnianych belek producenta Steico, ze względu na to, że ma większe możliwości przyjęcia obciążenia. Z tych elementów tworzymy konstrukcję, tzw. „ramę” stoiska. Kolejnym etapem prac jest zbudowanie okładziny ścian – do kantówek lub Steico montujemy płyty 16/18 mm grubości.

Stosujemy do tego różne materiały, natomiast najczęściej używamy:

  • płyty laminowanej, która jest zamawiana jako gotowy element z oklejonymi już brzegami, występuje w różnych wersjach wzorniczych, kolorystycznych i strukturalnych. Jest to dobre rozwiązanie szczególnie w przypadku prostych ścian, kiedy chcemy zaoszczędzić czas, ponieważ nie wymaga długiej obróbki. Do jej zalet należy zaliczyć: łatwość czyszczenia oraz lepsze przystosowanie do wyklejenia grafik. Jednym z minusów zastosowania płyty laminowanej są widoczne łączenia między płytami, więc nie każdy z klientów decyduje się na ten materiał. Odpowiedzią na łączenia jest umiejętne zagranie światłem oraz wkomponowanie tych łączeń w design stoiska – płyty wiórowej surowej – jest alternatywą na widoczne przy płycie laminowanej łączenia, ponieważ daje jednolitą strukturę ścian stoiska w dowolnym kolorze NCS lub RAL. Natomiast przygotowanie takiej ściany jest pracochłonne, ponieważ trzeba ją pomalować, poczekać aż wyschnie, wypełnić czyli wyszpachlować (aby nie było widać łączeń między płytami). Jest to również dość ryzykowne przy zimowych montażach, gdzie temperatury są bardzo niskie i farba bardzo wolno schnie. Należy również zwracać uwagę na jakość pomalowanych elementów – bardzo częstym błędem są widoczne niedociągnięcia przy malowanej ścianie – widać je gołym okiem, ze względu na to, że farba nie pokryła jednolicie całości płyty i odbija światło pod niekorzystnym kątem.
  • MDF – jest mocniejsza i ma bardziej solidną strukturę, używamy jej alternatywnie do budowy ścian, natomiast głównie do podwieszeń. Ściany są budowane najczęściej na miejscu podczas montażu, jednak zdarzają się sytuacje, kiedy mamy bardzo krótki montaż – musimy wtedy przygotować na stolarni złożone i oklejone grafiką ściany, a następnie zapakować je w gotowe do przeniesienia moduły i przetransportować na targi, aby ekipy montujące zaoszczędziły czas podczas montażu. W takiej sytuacji używamy płyt o grubości 10mm, dzięki czemu ściany są prawie 4-razy lżejsze, co niweluje ryzyko uszkodzeń podczas przenoszenia płyt.

Ciekawe wykończenia ścian:

– tapicerowane

– blacha perforowana

– zielone ściany

– łukowe wykonane ze sklejki + malowane lub oklejone HPL (laminatem)

– lightboxy lub inne grafiki – bannery (blackbacki)

– ekrany ledowe jako ściana

– szklane ściany

– ażurowe wycinane na cnc

Szukasz nowoczesnego stoiska targowego? Zapraszamy https://smartdesign-expo.com/landing/nowoczesne-stoiska-targowe/!

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here