Przegląd oprogramowania dla sklepu internetowego

Jedną z decyzji, jakie trzeba podjąć przed otwarciem sklepu internetowego jest wybór oprogramowania. Jest ono o tyle ważne, że używać go będziemy przez kilka lat. Trzeba więc wziąć pod uwagę nie tylko aktualne potrzeby, ale również te, które mogą zrodzić się za jakiś czas.

Jak pisze autor strony sklepwinternecie.pl obecnie rynek proponuje systemy, które można podzielić na trzy grupy. Pierwszą z nich jest oprogramowanie darmowe, tzw. Open – Source. Można je ściągnąć ze strony internetowej. Do uruchomienia wystarczy prosta instalacja na serwerze. Do systemów Open – Source należą, m.in.:
• WooCommerce – wtyczka ściśle związana i zintegrowana z platformą WordPress eCommerce. Jest prosta w obsłudze, a jednocześnie posiada wiele przydatnych funkcji.
• Magento – system popularny w Europie Zachodniej, który również w Polsce zyskuje coraz więcej zwolenników. Jest niezwykle funkcjonalny i często wybierany przez duże firmy, ponieważ daje wiele możliwości.
• PrestaShop – jeden z najprostszych i najbardziej popularnych systemów. Jego dużą zaletą jest intuicyjna obsługa. Łatwo można go też rozbudować o nowe rozszerzenia.

Drugą grupę stanowią systemy płatne. Są najczęściej rozbudowane, a przez to funkcjonalne i nierzadko kosztowne. Do tej grupy należą systemy takie jak:
• Click Shop – oprócz samej platformy sklepu internetowego, otrzymujemy do dyspozycji szablony wiadomości mailowych i treści do zamieszczenia na stronach www. System ten udostępnia home.pl na licencji SaaS w abonamencie rocznym.
• Shoper – to bardzo rozbudowany system, który umożliwia korzystanie z 250 funkcji. Jednocześnie posiada prosty w obsłudze panel. Można go zakupić za opłatą roczną (licencja Saas) lub jednorazową.
• Sky-Shop – jego niekwestionowaną zaletą jest możliwość integracji z wieloma platformami usługowymi, m.in. FreshMail oraz hurtowniami. Zawiera również darmowe szablony sklepu RWD, wbudowane systemy płatności oraz kontakty do kurierów. Oprogramowanie to można przetestować za darmo przez 14 dni.

Trzecią grupę stanowią systemy dedykowane, tworzone specjalnie na potrzeby danego sklepu. Jest to rozwiązane najbardziej spersonalizowane, ale jednocześnie najdroższe.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here