Prowadzenie sklepu internetowego wymaga znajomości technik pozycjonowania, które umożliwiają skuteczne zdobywanie nowych klientów. Dobry fachowiec obserwuje zmieniające się trendy oraz wyłapuje pojawiające się na rynku nowe techniki w pozycjonowaniu, aby móc wykorzystać swoje obserwacje do zwiększenia ruchu na stronie sklepu. Na jakich technikach warto się skupić?
SEO
Fachowcy są w stanie stworzyć sklep, którego kod HTML będzie opierał się na uniwersalnych standardach tworzenia stron internetowych. Wykorzystają narzędzia integracyjne ułatwiające wyszukiwarkom internetowym odczytanie zawartości strony. W swoich działaniach zastosują technologię RWD, która pozwoli na bezproblemowe działanie sklepu również na urządzeniach mobilnych. Te wszystkie kwestie ułatwią pozycjonowanie strony w oparciu o kluczowe dla konkretnej działalności frazy.
SEM
Widoczność strony internetowej w wyszukiwarkach można zapewnić dzięki wykorzystaniu technik SEM, czyli marketingu w wyszukiwarkach. Doświadczony specjalista potrafi zagwarantować danej stronie osiągnięcie wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania, m.in. przez zastosowanie nowatorskich i nowoczesnych form reklamy, np. Google Products Listing Ads, które jednocześnie pozwalają na bieżąco sterować i kontrolować wyświetlanie reklam.
Long Tail
Sklep internetowy, który oferuje swoim klientom szeroki, ale jednocześnie specyficzny asortyment, może posługiwać się metodą długiego ogona. Pozycjonowanie opiera się w niej na wykorzystywaniu bardzo zawężonych słów kluczowych, np. nazw konkretnego produktu. Dobry kod HTML będzie wrażliwy na tego typu zapytania, co znacznie podniesie pozycję strony w wyszukiwarce internetowej.
Profesjonalne pozycjonowanie sklepu internetowego
Im więcej technik pozycjonowania wybierzesz, tym szybsze uzyskasz wyniki tych działań. Dobrym uzupełnieniem powyższych metod są płatne formy pozycjonowania, które pozwalają na szybkie zbudowanie ruchu na stronie internetowej. Reklamy sklepu mogą być wyświetlane nad wynikami bezpłatnymi lub obok nich, a co za tym idzie, będą bardziej widoczne. Wysokość opłaty za reklamę będzie uzależniona od ilości kliknięć w link.