Jak reklamować się w internecie?
Jak reklamować się w internecie?

Rozkręcając własną firmę lub prowadząc ją już od jakiegoś czasu, wielu przedsiębiorców prędzej czy później staje przed wyborem odpowiednich działań marketingowych. Nie bez przyczyny mówi się, że reklama jest dźwignią handlu. Jakie formy reklamy są więc najskuteczniejsze? Jak reklamować się w internecie?

Podniesienie poziomu sprzedaży oraz budowanie u konsumentów świadomości marki – to dwa podstawowe zadania, które spoczywają na specjalistach ds. marketingu. Mając w ręku potężną broń w postaci internetu mogą oni skutecznie te zadania wypełniać, dowolnie wybierając i łącząc ze sobą najlepsze kanały.

Social media, czyli tzw. media społecznościowe, otwierają przed przedsiębiorcami nowe możliwości. Każda szanująca się firma, która chce być obecna w świadomości potencjalnych odbiorców, powinna aktywnie udzielać się na portalach takich jak chociażby Facebook.

Badania pokazują jednak, że sama obecność w mediach społecznościowych to za mało aby sprzedaż znacząco wzrosła. Jest to dobre miejsce do prowadzenia działań wizerunkowych, nawiązywania dialogu z przedstawicielami grupy docelowej i budowania bazy adresowej.

Na podniesienie sprzedaży największy wpływ ma wielka trójca internetowej reklamy: email marketing, SEO oraz PPC.

Spersonalizowane wiadomości mailowe wysyłane na skrzynki adresowe potencjalnych klientów mają dużo bardziej trwały efekt niż najlepszy post na Facebooku. Email marketing pozwala przekazać więcej szczegółów, ubarwionych zdjęciami i bezpośrednimi „odsyłaczami” do stron internetowych.

SEO to narzędzie służące do pozycjonowania strony w wyszukiwarce Google. Polega na umiejętnym umieszczaniu treści na stronie www, tak, aby miała ona jak najwyższą pozycję po wpisaniu przez użytkownika w wyszukiwarkę konkretnej, kluczowej dla danej firmy frazy.

Natomiast PPC to płatne linki, czyli reklama, za którą płaci się, jeśli zostanie kliknięta. Potencjalni odbiorcy nie odróżniają płatnych i bezpłatnych wyników wyszukiwania. Najważniejsza jest dla nich trafność i pozycja na liście wyników. Kliknięcie w link przeniesie użytkownika na stronę internetową, która szybko i skutecznie musi go zainteresować.

Metody SEO, PPC, email marketingu oraz social media są najskuteczniejsze, jeżeli się uzupełniają. Warto więc poszukać najlepszej synergii i nie bać się eksperymentować.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here