Wysoka pozycja stron w Google nie jest przypadkiem, lecz efektem pozycjonowania. Dlatego, aby móc dogonić konkurencję powinieneś zainwestować w SEO dla swojej strony.
Być może zastanawiasz się, dlaczego Twój sklep obuwniczy nie pojawia się w Google od razu po wpisaniu hasła np. „buty zimowe damskie trapery”. Zamiast tego pojawia się sklep konkurencji. Dlaczego? Ponieważ na 99% konkurencja zainwestowała w pozycjonowanie (SEO), aby znaleźć się tak wysoko w Google. Efektem jest to, że klienci zamiast u Ciebie, kupują buty w sklepach, które wyświetliły się jako pierwsze.
Dlaczego każdy chce być wysoko w Google?
Google to największa światowa wyszukiwarka internetowa. W samych Stanach Zjednoczonych korzysta z niej 90% użytkowników internetu. W Polsce jest jeszcze popularniejsza – ponad 96% polskich internautów szuka informacji właśnie przez Google (dane StatCounter Global Stats ze stycznia 2019 r.). Nic dziwnego, że każda działalność obecna w internecie (strony firmowe, blogi, sklepy internetowe, strony komercyjne) dąży do tego, aby być jak najwyżej na liście wyników wyszukiwania Google.
Dlaczego jest to aż tak ważne? Ponieważ 99% internautów otwiera najwyżej pierwszych pięć wyników, które znajdzie dla nich Google. To właśnie te najwyższe pozycje generują największy ruch, a ich właściciele zarabiają najwięcej. Cała praca związane z SEO, pozycjonowanie, czy też optymalizacją opiera się na tym, aby być jak najwyżej w Google na różne frazy kluczowe, czyli zapytania jakie internauci wpisują w okienko wyszukiwania.
Ogólnie o pozycjonowaniu. Na czym to polega?
Jak najogólniej można scharakteryzować pozycjonowanie? Można powiedzieć, że to są różne działania mające na celu wygenerowanie jak największego ruchu na stronie oraz dostosowywanie witryny do wymogów wyszukiwarki internetowej. Ponieważ w Polsce prawie wszyscy internauci korzystają z Google, to właśnie jego wymogi są wytycznymi dla wszystkich, którzy zajmują się pozycjonowaniem strony.
Nazwę „pozycjonowanie” stosuje się zamienne z optymalizacją, jednak sama optymalizacja zawiera w sobie nieco więcej. Jest to dostosowywanie strony nie tylko do wymogów Google, ale także wygody użytkowników. Chodzi o to, aby na stronę wchodziło więcej internautów i aby dłużej na niej pozostawali. Im większy ruch generuje witryna, tym lepiej Google „punktuje” taką stronę i tym wyższe pozycje osiąga na stronie z wynikami wyszukiwania.
Narzędzia SEO wspierające działania na stronie
Aby śledzić dane na temat pozycji strony powstają specjalne narzędzia SEO, takie jak Site Means https://sitemeans.com/. Zastosowanie tego typu narzędzi umożliwia porządkowanie i analizę wszystkich ważnych informacji dotyczących strony czy sklepu internetowego, dzięki czemu najwyższe pozycje w Google są łatwiejsze do osiągnięcia.
Im bardziej narzędzia SEO są kompleksowe, tym łatwiej jest kontrolować wszystkie działania związane z pozycjonowaniem. Najlepsze z nich zapewniają nie tylko monitoring pozycji, ale także rozbudowany audyt seo umożliwiający przeanalizowanie każdego znalezionego URL pod kątem kilkudziesięciu czynników wpływających na jego pozycję w Google. Moduł audytu SEO w narzędziu Site Means wyłapuje błędy w meta tagach, nagłówkach, prędkości ładowania, zdjęciach czy odpowiedziach serwera. Dzięki temu pozwala na bieżące wprowadzanie technicznych usprawnień i szybsze osiągnięcie najwyższych pozycji.