Czym jest pozycjonowanie lokalne

Pozycjonowanie strony to narzędzie często wykorzystywane w internetowym marketingu. Jednym z jego rodzajów jest pozycjonowanie lokalne. Ma ono na celu zwiększenie widoczności strony internetowej przedsiębiorcy działającego w danym regionie lub mieście. Do firm, które najczęściej korzystają z pozycjonowania lokalnego można zaliczyć:

  • restauracje,
  • zakłady fryzjerskie,
  • zakłady mechanizacyjne,
  • inne zakłady usługowe (np. hydrauliczne),
  • gabinety lekarskie.

Pozycjonowanie lokalne wymaga przeprowadzenia optymalizacji witryny. Aby była ona dobrze widoczna w lokalnych wynikach wyszukiwania, na stronie internetowej należy przede wszystkim wskazać na konkretną lokalizację przedsiębiorcy. To właśnie dzięki niej można w łatwy sposób odnaleźć interesującą klienta usługę. Co ciekawe, w wyszukiwarce nie musi on wpisywać miasta, w którym chciałby skorzystać z tej usługi. Urządzenia typu smartfon czy laptop są bowiem wyposażone w GPS oraz posiadają swoje IP. To właśnie z nich korzysta wyszukiwarka, określając położenie danego użytkownika, by pod tym kątem znaleźć dla niego najlepszy wynik. Lokalne pozycjonowanie najlepiej sprawdzi się u małych i średnich firm, bowiem umożliwi im przebicie się na konkurencyjnym rynku.

Pozycjonowanie lokalne – od czego zacząć?

Aby pozycjonowanie strony było skuteczne, należy odpowiednio zoptymalizować witrynę internetową pod kątem lokalnym. W tym celu można wykonać kilka działań. Po pierwsze, warto w swoim opisie wskazać frazy, które odnoszą się do lokalizacji oraz rodzaju działalności, wpisując np. „fryzjer Warszawa”. Po drugie, należy podać dokładny adres miejsca prowadzenia działalności oraz dane kontaktowe. Po trzecie, warto dodać znacznik na mapie Google, by klient mógł szybko i dokładnie odnaleźć umiejscowienie danej firmy. Nie zaszkodzi także nasycić stronę frazami kluczowymi, odnoszącymi się do miejsca, w którym prowadzi się działalność.

W pozycjonowaniu lokalnym mogą pomóc także działania zewnętrzne, takie jak linkowanie. Najlepiej, aby linki kierujące do naszej strony internetowej również pochodziły ze stron o lokalnym charakterze, np. serwisów informacyjnych, na których publikuje się informacje dotyczące danego regionu. Ponadto warto publikować merytoryczne treści na lokalnych oraz branżowych forach internetowych. Bardzo ważne jest także, aby zadbać o internetową wizytówkę Google Moja Firma. Ten odnośnik jest połączony z mapą Google i odsyła do głównej strony przedsiębiorstwa. Dzięki temu nie tylko korzystnie wpływa na pozycjonowanie, ale także na wiarygodność danej marki i interakcje z klientami, którzy mogą umieszczać opinie dotyczące naszej działalności.

Jeżeli jesteś zainteresowany optymalizacją swojej strony pod kątem pozycjonowania lokalnego, najlepiej skontaktuj się ze specjalistą. Ofertę IBIF znajdziesz pod adresem: https://www.pozycjonowanieibif.pl/.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here