Własnoręczne pozycjonowanie sklepu internetowego

Pozycjonowanie sklepu internetowego to jedno z największych wyzwań, jakie stoją przed każdym właścicielem biznesu prowadzonego w trybie online. Bez pozycjonowania, sklep będzie jak samotna wyspa pośród ogromnego morza, na którą jedynie przez przypadek ktoś mógłby trafić. Jego wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania gwarantuje z kolei, że sytuacja znacząco ulegnie poprawie.

Dlaczego pozycjonowanie jest tak ważne?

Nikt z nas nie chciałby, aby jego sklep był samotną wyspą pośrodku oceanu. Z tego względu niezwykle ważne jest, aby znalazł się wysoko w wynikach wyszukiwania, co zwiększy szansę na jego świadome odwiedzanie przez klientów. Sklepy, które znajdują się w TOP10 wyszukiwarki są najchętniej wybierane i uważane za najlepsze. Niewiele osób, mając wybór dziesięciu miejsc zakupowych, fatyguje się, by znaleźć jeszcze więcej, dlatego pozycja poza główna grupą nie zapewnia odpowiedniej sprzedaży.

Co więcej, dobre pozycjonowanie pozwala zbudować renomę i rozpoznawalność marki, a co za tym idzie, także lojalność klientów. Ich stale poszerzająca się baza dzięki prawidłowemu pozycjonowaniu przekształci się z kolei na realne przychody.

Od czego zacząć własnoręczne pozycjonowanie?

Przede wszystkim warto skupić się na narzędziach analitycznych, które pozwolą rozpoznać, czy strona jest przyjazna dla użytkownika i dobrze zoptymalizowana pod kątem wyszukiwarek. W tym celu warto wykorzystać zewnętrzne narzędzia do audytu, które pokażą, jak strona wygląda w Google, czy jest indeksowana i jaki jest jej czas ładowania. Ten ostatni czynnik jest jednym z najbardziej istotnych, ponieważ w dużej mierze to on odpowiada za pozycję w Google.

Jak podpowiadają specjaliści na stronie X-Coding niemniej ważne jest analizowanie fraz kluczowych oraz prowadzenie statystyk odwiedzin i konwersji. Więcej o niezbędnych narzędziach, które można do tego wykorzystać, znajdziesz po adresem https://x-coding.pl/.

Analiza gotowa i co dalej?

Kolejnym krokiem powinno być zoptymalizowanie strony zgodne z wynikami analiz. Kiedy już strona techniczna zostanie ukończona, warto skoncentrować się na działaniach SEO. Niezwykle ważne jest zaoferowanie klientom interesujących treści, które w sklepie internetowym mogą przyjąć zarówno formę merytorycznych opisów produktów, jak i dobrych wpisów na blogu, budujących obraz specjalisty w oczach osób odwiedzających witrynę. Co najważniejsze, wszystkie treści powinny być oryginalne, a nie skopiowane z innych stron.

Strona powinna także cały czas pozostać przyjazna użytkownikowi. Używane słowa i frazy kluczowe powinny znaleźć się na niej w naturalny sposób, bez przesytu i sztucznych konstrukcji. Powinieneś także dobrze zaplanować opisy meta oraz tytuły i śródtytuły we wszystkich swoich wpisach.

Ostatnia kwestia, na jaką warto zwrócić uwagę, to linkbuilding. Polega on na tworzeniu linków, prowadzących do twojej witryny i pozwala na zdobywanie większego ruchu przychodzącego z zewnętrznych, zaufanych linków. Jest to temat, który z pewnością powinieneś zgłębić, a jeśli sam nie czujesz się na siłach podjąć tego wyzwania, możesz rozpocząć współpracę z profesjonalnym doradcą SEO. Poprowadzi cię on przez zagadnienia związane z budowaniem sieci linków, które pomogą w pozycjonowaniu twojej witryny.

Zwróć także uwagę na social media. Twoja strona internetowa powinna posiadać profile przynajmniej na najbardziej popularnych z nich, czyli Facebooku i Instagramie. Dzięki temu nawiążesz kontakt z odbiorcami i zbudujesz z nimi dobre relacje, które pomogą ci zachęcić ich do powrotu do twojego sklepu oraz zmotywują nowych klientów do odwiedzenia witryny.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here