Skuteczny opis produktu

Opis produktu to coś więcej niż kilka prostych zdań o jego kolorze i przeznaczeniu, okraszonych banalnymi przymiotnikami. W sklepie internetowym opis ten zastępuje sprzedawcę i możliwość dotknięcia, czy też przymierzenia produktu. Klienci oczekują więc czegoś więcej niż tylko suchych informacji z ulotki producenta. Jak zatem przygotować opis, który sprzeda produkt?

Dobry opis = konkretny opis

Dobry opis produktu jest jego reklamą i specyfikacją w jednym. Przygotowując opisy do sklepu internetowego warto kierować się kilkoma podstawowymi zasadami.

Zasada 1 – Postaw się w roli odbiorcy. Zastanów się, kto będzie potencjalnym nabywcą danego produktu i pomyśl, jakich cech będzie od niego oczekiwał. Wykorzystaj te cechy, pisząc opis.

Zasada 2 – Podawaj konkretne informacje. Wiele opisów opiera się na określeniach typu: najładniejszy, najlepszy, najbardziej modny, innowacyjny. Te przymiotniki nie mówią nic konkretnego, a używać ich można do niemal każdego produktu, jaki został do tej pory wymyślony. Pisząc opis, używaj więc konkretów i jeśli to możliwe popieraj je wartościami parametrów, np. wydajność do 12 m²/l w przypadku farby.

Zasada 3 – Wykorzystaj język korzyści i emocje. Opisując cechy produktu, skup się na konkretnych korzyściach, jakie odbiorca dzięki nim osiągnie. Nie wystarczy napisać, że kurtka ma wysoki kołnierz. Trzeba dodać, że dzięki niemu ochroni szyję przed wiatrem i odbiorcy będzie w niej ciepło. W przypadku opisu produktu nie ma rzeczy oczywistych.

Zasada 4 – Pamiętaj o pozycjonowaniu. Pisząc opis produktu, wykorzystuj frazy, których odbiorca używa szukając danego produktu. W ten sposób nie tylko napiszesz dobry opis, ale wesprzesz proces pozycjonowania.

Czego unikać?

Tworząc opis, warto pamiętać nie tylko o tym, co go ulepszy, ale również o tym, co sprawi, że nie spełni on do końca swojej roli. Unikaj więc kopiowania innych opisów tego samego produktu ze stron konkurencji. Każdy opis powinien być unikalny. Opis nie może być też zbyt ogólnikowy, nudny i skoncentrowany na samych cechach. Są one ważne, ale pozbawione języka korzyści nie mówią zbyt wiele. Nie powielaj informacji i nie opisuj tego co widać na zdjęciach.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here