Rośnie rozwój specjalistycznych serwisów i narzędzi, które pozwalają efektywnie zaplanować komunikację w mediach cyfrowych. Domy mediowe, które od kilku lat działają z powodzeniem w Polsce, dysponują unikalnymi ekspertyzami i narzędziami w zakresie marketingu wyszukiwarkowego, mobile, social mediów, ale także performance, e-commerce czy programmatic buyingu.

Prowadząc regularne badania marketingowe, można z czasem dopasować poszczególne modele reklam do różnych sektorów rynku, w sposób możliwie najbardziej skuteczny. Pomiary wiarygodne można uzyskać wtedy, gdy prześledzimy wizyty użytkowników na danej stronie. Na tej podstawie można analizować dalsze zmienne. Wpływ na skuteczność sprzedaży może być w przypadku portali oferujących zakupy, rzeczywiście dość dokładnie mierzalny. Uniknięcie prowadzenia chaotycznej kampanii reklamowej może mieć skutek odwrotny od zamierzonego i najczęściej taki właśnie ma. Pozyskanie klienta na nowo po utraconym zaufaniu może być nieodwracalne. Tak więc badania marketingowe to podstawa, ale jak je prowadzić efektywnie?

Badania marketingowe z pomocą Google AdWords

W tworzeniu skutecznej reklamy marek coraz lepszym i skuteczniejszym narzędziem jest reklama kontekstowa. To Google AdWords, które służą do badania rynku. Wykorzystując udostępniane przez  Google narzędzia do pomiaru efektywności słów kluczowych, można bardzo łatwo sprawdzać najpopularniejsze frazy. Co więcej, można też generować nowe. Te z kolei są związane najczęściej z odwiedzanymi stronami. Specjaliści twierdzą, że warto usuwać te, które spotkały się z nikłym zainteresowaniem użytkowników sieci. Analiza taka może posłużyć ponadto do wykorzystania innych rodzajów reklamy internetowej.

Google AdWords – pomiar poprzez kontekst

Reklama kontekstowa z zastosowaniem Google Adwords uważana jest za jedną z najskuteczniejszych form reklamy internetowej. Jest to fakt nie do przecenienia, bo wysoki wskaźnik skuteczności uzyskuje się tu przy stosunkowo niewielkim nakładzie finansowym. Reklamy AdWords to jedna z nieinwazyjnych form reklamy. Dzięki jej umieszczeniu w widocznym miejscu na pierwszym planie wyszukiwarek, zachęca się użytkowników do wejścia na strony z linkami sponsorowanymi, ale nie jest to sposób zbyt nachalny. Reklamy kontekstowe AdWords mogą mieć różną formę. Mogą być wyświetlane w formie graficznej albo wideo. Bardzo często są lokowane na stronach internetowych albo w wyszukiwarkach partnerskich. Odróżnić można je po wyświetlającej się treści, które były wcześniej wyszukiwane przez użytkowników.  Kiedy np. odwiedzamy sklep z butami, można się spodziewać pojawienia się reklamy butów, które właśnie oglądaliśmy.

Google AdWords powstały po to, by przekonać przyszłego klienta do wejścia do danego sklepu internetowego i zapoznania się z ofertą. Początkujące sklepy internetowe, inwestując w kampanię AdWords, rezygnują w wielu przypadkach po kilku tygodniach, ponieważ nie odczuwają jeszcze w tej fazie efektywności sprzedażowej. Problem jednak leży gdzie indziej. Otóż użytkownicy, kiedy przejdą przez obrazek i znajdą się na stronie domowej klienta, często chodzą na stary portal o wyglądzie mało zachęcającym do oglądania i co więcej – z informacją okrojoną, chaotyczną lub niekomunikatywnie podaną. Zawiedziony potencjalny klient nieprędko powróci tu po raz drugi, jeśli w ogóle.

Google Analitics – profesjonalne śledzenie

Google Analytics – to darmowe narzędzie z dostępem w pełnej polskiej wersji językowej i w integracji z narzędziami AdWords, współpracujące ponadto z różnymi aplikacjami e-commerce. Daje ono możliwość generowania kilkudziesięciu różnych raportów, dotyczących ruchu na danej stronie. Dzieje się to najczęściej w oparciu o pozycjonowanych słów kluczowych. Funkcja ta pozwala na stworzenie własnych segmentów użytkowników. Z kolei na tej podstawie ustalana jest lista kilku kryteriów do analizy. Kompatybilność tych dwóch systemów Ad Words i Google Analitics jest niezwykle ważna i pomocna w tworzeniu skutecznej reklamy marek.

Pozycjonowanie – skutecznej reklamy fundament

Proces pozycjonowania z zasady nie jest krótki. Potrzebuje dla finalnego efektu, systematycznych działań ukierunkowanych profesjonalnie na poprawę pozycji w wyszukiwarce. Przerwanie go po kilku dniach lub tygodniach, może dać skutek odwrotny od zamierzonego. Bowiem zaprzestanie aktywności szybko zostanie zidentyfikowane przez algorytmy Google, a także specjalne roboty indeksujące. Dana witryna straci na popularności i reputacji. Tak więc znaczenie Google AdWords  w tworzeniu skutecznej reklamy marek w Internecie i poza nim, to sposób dość uniwersalny nie tylko do promocji, ale i do przeprowadzania badań marketingowych. Można zaryzykować stwierdzenie, że znaczenie  pozycjonowania jest wręcz fundamentalne.

Chcesz poznać więcej technik dobrego i skutecznej reklamy? Zajrzyj na stronę agencji Mec Global http://www.mecglobal.pl/nasza-praca/jak-pracujemy/interaction-2/.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here