Reklama w wyszukiwarce Google

Sposobów na pozyskiwanie klientów, kiedy prowadzimy własny biznes, jest bardzo dużo. Obecnie jednym z najpopularniejszych sposobów na rozreklamowanie swojej działalności jest reklama w wyszukiwarce Google. Form takiej promocji, mamy co najmniej kilka. Warto jest dokładnie się im przyjrzeć i wybrać te, które okażą się dla nas najbardziej korzystne.

Formy reklamy w Google, to przede wszystkim pozycjonowanie swojej strony oraz kampanie reklamowe Google Ads. Oprócz tego, możemy też promować swoją markę w Sieci np. za pomocą portali społecznościowych, takich jak Facebook, Instagram czy – coraz bardziej popularny ostatnimi czasy – Twitter. Zdecydowanie jednak największą popularnością, cieszą się obecnie dwie z powyżej wymienionych form, czyli pozycjonowanie strony oraz płatna reklama w wyszukiwarce.

Czym jest pozycjonowanie strony?

Pierwszą wymienioną formą reklamy w Google, jest pozycjonowanie strony. Na czym dokładnie ten proces polega? Przede wszystkim, musimy zacząć od wyjaśnienia pojęcia, które ściśle powiązane jest z pozycjonowaniem, a mianowicie – SEO. Z języka angielskiego, oznacza ono Search Engine Optimization. W praktyce, oznacza ono dopasowanie strony do tego, aby była dobrze widoczna w naturalnych wynikach wyszukiwania w Google. W jaki sposób to zrobić?
Podstawą do wdrożenia SEO, jest umiejętny dobór fraz kluczowych. Frazy kluczowe to, mówiąc najprościej, wskazówka dla użytkowników Sieci dzięki której, bez najmniejszego problemu, znajdą oni naszą stronę. Znalezienie odpowiednich fraz kluczowych, wcale nie jest takie proste, jak mogłoby się początkowo wydawać. Do tego celu, najlepiej jest korzystać z dedykowanych narzędzi. Jednym z nich, jest Google Key Word Planner. Narzędzie to, jest nie tylko pomocne w znalezieniu odpowiednich fraz do pozycjonowania naszej strony, ale też doskonale sprawdza się w przypadku reklamy Google Ads.

Jak szukać fraz kluczowych i jak wybrać te najlepsze?

Skoro wiemy już, gdzie szukać fraz kluczowych, pora odpowiedzieć sobie na drugie pytanie, które ściśle związane jest z reklamą w Google, a mianowicie: jak wybrać odpowiednie frazy kluczowe? Tutaj możliwości mamy co najmniej kilka. Wiele oczywiście zależy od budżetu, którym dysponujemy i który chcemy przeznaczyć na reklamę w wyszukiwarce. To, co jednak w żaden sposób się nie zmienia, to fakt, że frazy kluczowe zawsze muszą być kompatybilne z tematyką naszej strony internetowej.

Przykład:

Jeśli prowadzimy stronę internetową a jej główną tematyką są buty damskie, musimy szukać fraz powiązanych właśnie z tym zagadnieniem. Nie oznacza to tym samym, że idealną frazą w kampanii reklamowej w wyszukiwarce będzie fraza „buty damskie”. W tym przypadku, dobrze jest ją doprecyzować, np. poprzez dodanie informacji o mieście w którym prowadzimy działalność. Dobrze też dodać więcej konkretów, jeśli chodzi o oferowane przez nas buty damskie. Frazy, które mogą pasować do takiej strony, to np. buty damskie letnie, buty damskie skórzane, buty damskie Warszawa itd. Chodzi przede wszystkim o to, aby frazy, które będą wskazówką dla użytkowników Sieci, były jak najdokładniejsze. Za pomocą Google Key Word Planner, z pewnością uda nam się takie wybrać.

Gdzie umieszczać frazy kluczowe?

Kiedy mamy już wybrane frazy kluczowe, musimy wiedzieć, gdzie dokładnie je umieszczać. Kampania reklamowa w Google nie jest bowiem wcale taka prosta do przeprowadzenia. Nie wystarczy jedynie umieścić fraz w treściach, które znajdują się na naszej stronie. Powinny się one znaleźć także w opisach grafik i zdjęć, które zamieszczamy na stronie a także – a może nawet przede wszystkim – w dwóch opisach: title i description. Dzięki odpowiedniemu umieszczeniu fraz w powyższych opisach, kiedy użytkownik Sieci będzie szukał, w tym przypadku, butów damskich, nasza strona powinna pokazać mu się na możliwie jak najwyższej pozycji w naturalnych wynikach wyszukiwania. Oczywiście stanie się tak tylko pod warunkiem, że reklama w Google będzie przeprowadzona i wdrożona w odpowiedni sposób.

Jak długo trwa proces pozycjonowania?

Nie jest tak, że jak tylko wdrożymy odpowiednie frazy na stronę oraz w prawidłowy sposób ją dopasujemy do tych fraz – czyli zoptymalizujemy – to już na drugi dzień będziemy widzieć efekty tych działań. Jeśli chodzi o kampanię reklamową w Google, która zakłada pozycjonowanie strony, potrzebny jest czas. Google musi zaindeksować stronę, ocenić jej wartość i dopiero po tym procesie, mogą zacząć być widoczne pierwsze efekty naszej pracy. Z reguły, pierwsze efekty dobrze wykonanego pozycjonowania, widoczne są po około miesiącu od ich wdrożenia. Żeby jednak strona pokazywała się w najwyższych wynikach wyszukiwania, bardzo często potrzeba kilku miesięcy.

Kampania Google Ads – co to jest?

Drugim sposobem na skuteczną reklamę w Google, jest kampania Google Ads. Czym różni się ona od klasycznego pozycjonowania? Oprócz formy, różnica jest w czasie oczekiwania na efekty. Kampania reklamowa Google Ads, po jej odpowiednim przygotowaniu i wdrożeniu, daje efekty w zasadzie już od samego początku jej startu. Co jednak należy zrobić, aby prawidłowo taką kampanię reklamową w Google przygotować?

Przygotowanie kampanii Google Ads

Przygotowanie kampanii Google Ads należy zacząć – tak, jak w przypadku pozycjonowania strony – od doboru odpowiednich fraz kluczowych. Wybieramy je w dokładnie taki sam sposób, jak w przypadku pozycjonowania. To, czym różni się kampania Google Ads od pozycjonowania, to ustalenie dziennego budżetu na jej przeprowadzenie.

Budżet kampanii Google Ads – co to jest i do czego jest potrzeby?

Reklama Google Ads, to nic innego, jak to, co po wpisaniu konkretnych fraz w wyszukiwarkę pojawi nam się na samej górze, jeśli chodzi o wyniki wyszukiwania oznaczone jako „REKLAMA”. Ustalamy, ile chcemy przeznaczyć na jedno kliknięcie w taką reklamę – to tzw. budżet reklamy per click. Oczywiście głównym założeniem jest to, aby te opłacone kliknięcia niosły za sobą np. zakup konkretnego produktu z naszej oferty.
Podobnie, jak w przypadku pozycjonowania, tak w przypadku reklamy w wyszukiwarce, bardzo ważne jest dokładne określenie słów kluczowych, uprzednio sprawdzając ich konkurencyjność. Możemy to także sprawdzić za pomocą Google Key Word Planner’a. Jeśli nie mamy pojęcia o tym, jak prawidłowo wybrać frazy oraz jak dokładnie je umieścić w reklamie Google, najlepiej jest zlecić tę pracę specjalistom. Wówczas, mamy znacznie większą pewność, że nasza reklama przyniesie pożądane przez nas zyski.

Czy pozycjonowanie i kampania Google Ads wykluczają się wzajemnie?

W Sieci, bardzo często pojawiają się pytania dotyczące tego, czy pozycjonowanie i jednoczesne prowadzenie kampanii Google Ads się wykluczają. Na to pytanie, odpowiedź jest tylko jedna: Te działania w żaden sposób się nie wykluczają. Co więcej, jeśli są one odpowiednio przygotowane, mogą okazać się dla siebie wzajemnym wsparciem. Bardzo wiele osób decyduje się bowiem nie tylko na klasyczne pozycjonowanie strony, ale też na jednoczesne wdrożenie kampanii Google Ads.

Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej na temat reklamy w wyszukiwarce oraz wykorzystania innych typów kampanii reklamowych w Google Ads to odwiedź blog https://lukaszwisniak.pl/blog/

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here