Marketing, jak wiele innych branż, wykorzystuje nowe technologie i możliwości, jakie one oferują. Jeszcze kilkanaście lat temu reklamy ograniczały się do kilku podstawowych mediów lub miejsca wykupionego na billboardzie. Dziś klientów właściwie atakuje się reklamą na każdym kroku, a skuteczny marketing stara się docierać bezpośrednio do osób, które mogą być zainteresowane np. zakupem danego produktu czy skorzystaniem z usługi. W ostatnim czasie bardzo popularna stała się działalność wielokanałowa. Reklamy w kinie mogą być dzięki niej niezwykle efektywne.

Reklama w kinie – dlaczego jest skuteczna?

Biorąc pod uwagę różne możliwości docierania z reklamą do klientów, a także środki marketingowe, jakie dają nam media – kino wydaje się być szczególnie ciekawą możliwością dla marketingowców. Dlaczego reklama w tym miejscu może być bardziej skuteczna niż reklama w telewizji czy w Internecie? Po pierwsze dlatego, że atmosfera jest tu bardziej sprzyjająca. Osoby przychodzące do kina chcą miło spędzić czas w towarzystwie, a chwila relaksu pozytywnie wpływa na ich emocje. Odbiór spotu reklamowego będzie więc bardziej pozytywny niż np. gdyby obejrzano go w telewizji. Po drugie, widz w kinie niejako skazany jest na obejrzenie spotów reklamowych. Nie ma możliwości przełączenia kanału czy przyspieszenia tego, co wyświetlane jest na ekranie. Jego uwaga również jest skupiona na tym, co wyświetla się na ekranie –dobra jakość dźwięku i obrazu, a zwłaszcza ruch, przykuwają jego zainteresowanie. Dodatkową zaletą dla marketingowców jest również mierzalność zasięgu danego spotu. Każdy sprzedany bilet pozwala nam stwierdzić, ile konkretnie osób zobaczyło reklamę.

Działanie wielokanałowe

Ostatnie lata w Polsce przyniosły wielokanałowe kampanie reklamowe, które mają otaczać klientów zarówno on-line, jak i off-line. Takie działanie powinno wykorzystywać możliwie jak największą ilość sposobów dotarcia do klienta, a zadaniem kampanii jest oddziaływanie na wszystkie zmysły tak, by dana marka zapadła na długo w pamięć odbiorców. Taka reklama jest zdecydowanie bardziej skuteczna. Biorąc pod uwagę różnice w percepcji wśród ludzi, uda nam się dotrzeć do większej liczby potencjalnych klientów.

Wielokanałowa reklama w kinie

O tym jak funkcjonuje multikanałowa reklama w kinie możemy przekonać się od usługodawców, jak np. multikinomedia.pl. Dzięki działaniu różnymi środkami na potencjalnych klientów, reklama kinowa ma szanse odnieść największe skutki. Kampania pokazywana wielokrotnie przybywającym na seans, łatwiej zakoduje się w ich pamięci. Oprócz spotu wyświetlanego na reklamie, który sam w sobie ma szczególną moc dla widzów w Multikinie (reklama emitowana jest przy wygaszonych światłach, co skupia całą uwagę na spotach reklamowych), goszczący w kinie będą otoczeni reklamami zarówno przy kasach biletowych, jak i przy punktach z przekąskami. Odpowiednio przygotowane materiały i bannery reklamowe, nawet mimochodem zostaną zarejestrowane przez widzów, dlatego reklamy w kinie mają szczególnie duże szanse na sukces.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here