Na co wpływa SEO

Pozycjonowanie stron to element e-commerce, który w dzisiejszych czasach jest tak samo ważny, jak marketing bezpośredni, jeżeli nie ważniejszy! Nasza firma musi mieć stronę www, a strona ta, by spełniać swoją funkcję, czyli zwiększać sprzedaż, powinna pokazywać się w wyszukiwarkach, po wpisaniu frazy kluczowej, związanej z działalnością firmy, jako jedna z pierwszych. Z pomocą przychodzi nam tu SEO (z ang. Search Engine Optimization), czyli działania mające na celu osiągnięcie przez naszą witrynę jak najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwania, a co za tym idzie – jak największej liczby odwiedzin. Im jesteśmy wyżej, tym więcej odwiedzających, czyli potencjalnych klientów. To mniej więcej tak, jak z ,,jedynkami” na listach wyborczych.

Pozycjonowanie stron to element e-commerce, który w dzisiejszych czasach jest tak samo ważny, jak marketing bezpośredni, jeżeli nie ważniejszy! Nasza firma musi mieć stronę www, a strona ta, by spełniać swoją funkcję, czyli zwiększać sprzedaż, powinna pokazywać się w wyszukiwarkach, po wpisaniu frazy kluczowej, związanej z działalnością firmy, jako jedna z pierwszych. Z pomocą przychodzi nam tu SEO (z ang. Search Engine Optimization), czyli działania mające na celu osiągnięcie przez naszą witrynę jak najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwania, a co za tym idzie – jak największej liczby odwiedzin. Im jesteśmy wyżej, tym więcej odwiedzających, czyli potencjalnych klientów. To mniej więcej tak, jak z ,,jedynkami” na listach wyborczych.

Na pozycjonowanie naszej strony w Google ma wpływ bardzo wiele czynników. Najistotniejsze z nich to:

  • wybór i dobre rozmieszczenie oraz częstotliwość słów oraz fraz kluczowych, 
  • wysoka poziom, unikatowość oraz objętość contentu,
  • szybkie ładowanie strony,
  • linki wewnętrzne i zewnętrzne, 
  • powiązanie witryny z mediami społecznościowym,
  • struktura serwisu,
  • architektura informacji – stworzenie i przedstawienie informacji odbiorcom w sposób łatwy do zrozumienia.

Jeżeli sami nie czujemy się na siłach w dostosowaniu naszej strony do Google tak, aby wyszukiwarka ta uznała ją za pożyteczną, możemy zwrócić się do wyspecjalizowanej firmy.  Agencja SEO zapewni nam pomoc fachowców biegłych w tematyce pozycjonowania, w bieżących trendach w branży e-commerce, doskonale posługujących się niezbędnymi narzędziami. Specjalistami takimi są np. copywriterzy, piszący teksty, które nie tylko są pomocne dla internautów szukających danego produktu lub usługi, ale również są przygotowane specyficznie pod wyszukiwarki internetowe. Dobrze napisany content, czyli treść, to wysoka ocena Google i wyższa pozycja w wynikach wyszukiwań, a o to przecież chodzi. 

Współpraca z dobrą agencją SEO może zaowocować dynamicznym rozwojem naszego biznesu, dotarciem do klientów przed konkurencją, wzrostem sprzedaży czy zamówień. A zatem, o co  powinna zadbać agencja, której zleciliśmy pozycjonowanie naszej strony? Głównie o:

  • wykonanie audytu witryny wg kryteriów SEO,
  • zdefiniowanie słów kluczowych i fraz, za pomocą których strona będzie promowana,
  • zwiększenie ilości linków pochodzących z innych stron.

Wiarygodna agencja SEO powinna szybko i realnie ocenić możliwości promocji naszej strony, podając równocześnie jasne metody rozliczenia. Podpisując umowę musimy zwrócić uwagę na takie zagadnienia, jak:

  • metodę rozliczania – głównie przy rozliczaniu za pozycję,
  • okres wypowiedzenia umowy,
  • kary umowne za niewywiązanie się z jej zapisów,
  • prawa autorskie,
  • raportowanie.

Należy zaznaczyć jednak, że ilość wejść użytkowników na naszą stronę www jest mocno uzależniona od konkurencyjności słów kluczowych, sezonowości branży, zmieniających się stale trendów rynkowych oraz tego, że pozycjonowanie to proces rozłożony w czasie. Musimy mieć to na uwadze i nie wyciągać pochopnych wniosków na temat braku skuteczności agencji.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here