Jak wykorzystać media społecznościowe w e-commerce?

Specjaliści od marketingu coraz częściej wykorzystują media społecznościowe do zwiększenia sprzedaży. Tylko z Facebooka korzysta około 1,7 miliarda osób miesięcznie. Jest to ogromny rynek, który dostarcza potencjalnych klientów. Chociaż same w sobie, portale społecznościowe nie sprzedają, stają się jednak źródłem ruchu dla sklepów.

Jak sklepy wykorzystują media społecznościowe?

Podstawą działania w mediach jest założenie profilu sklepu. Przemyślana aktywność zachęca do odwiedzin i polubień, przyciąga nowych, potencjalnych nabywców.Wchodzenie w interakcje z klientami zwiększa zaufanie do marki i podnosi jej rozpoznawalność. Osoba zainteresowana może zapytać o produkt, uzyskać potrzebne informacje i napisać opinie o sklepie. Jest to wiarygodny sposób na zachęcenie innych do zakupów. Kontakt na platformie daje możliwość zaprezentowania produktu i jego przydatności. Kolejną zaletą obecności w mediach społecznościowych jest możliwość śledzenia trendów. Dzięki temu wiemy, czego klienci szukają i oczekują. Możemy informować ich o promocjach, konkursach, czy innych, ważnych wydarzeniach. Facebook, Twitter, czy inne tego rodzaju media nie dają możliwości sprzedaży bezpośredniej. Jednak można umieścić na nich przycisk: „kup teraz”, który przenosi bezpośrednio do danego produktu. Jest to bardzo skrócony proces zakupów, wygodny dla klienta, a przy tym zwiększający szansę na sfinalizowanie transakcji. Z poziomu serwisu można przenieść się na stronę sklepu również za pomocą linku.

Reklama w mediach społecznościowych

Klient wchodzący na stronę sklepu z poziomu mediów społecznościowych jest zidentyfikowany. Dzięki temu możemy wykorzystać remarketing. Retargetowane reklamy mogą wyświetlać się osobom, które oglądały dany produkt lecz nie sfinalizowały transakcji. Reklama jest im specjalnie dedykowana. Przypomina o produkcie i zachęca do powrotu do sklepu. Oprócz remarketingu specjaliści stosują także inne rodzaje reklamy. Z poziomu fanpage możemy promować post, ma to jednak ograniczone możliwości targetowania. Nie daje możliwości ustawienia stawki za kliknięcie i jest określone czasowo. Większe możliwości daje Menadżer Reklam, w którym możemy ustalić stawkę dzienną za klik, czas oraz target. Można prowadzić równocześnie kilka, różnych kampanii produktowych. Facebook posiada również narzędzie: Power Editor, służące do tworzenia reklam dynamicznych, dowolnego targetowania i kierowania. Post nie wyświetla się wtedy na fanpage sklepu, lecz w aktualnościach wybranej grupy docelowej.

Jak przekonać klientów do odwiedzania profilu sklepu?

Chociaż założenie profilu firmowego jest bezpłatne, budowanie marki i relacji z klientem nie jest proste. Potrzebna jest do tego przemyślana strategia i aktywne, systematyczne działania. Najlepiej skorzystać z pomocy specjalistów z www.internetum.com. Pomogą oni wybrać odpowiednie do profilu firmy medium społecznościowe, określić grupę docelową i precyzyjnie dotrzeć do niej z reklamą. Wielka ilość kanałów social media daje sklepom bardzo szerokie możliwości reklamy. Wybór, z którego medium skorzystać i jaką formę reklamy zastosować, wymaga wiedzy o możliwościach reklamowych, dostępnych w poszczególnych serwisach.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here