Etykiety termokurczliwe - co to jest i jakie mają zastosowanie?

Etykiety wykonane z folii, która pod wpływem wysokiej temperatury dostosowuje się do kształtu opakowania, to znakomity sposób na reklamę i bardzo atrakcyjny wygląd produktu. Etykiety shrink sleeve prezentują się bardzo estetycznie i pozwalają na pokrycie drukiem i grafiką całej powierzchni opakowania.

Etykieta termokurczliwa – rodzaje

Etykiety termokurczliwe wykorzystywane są na szeroką skalę w różnych dziedzinach przemysłu. Są niezwykle uniwersalne, ponieważ dostosowują się nawet do najbardziej nieregularnych kształtów opakowań. Spełniają również kilka funkcji:

  • reklamową, informacyjną, promocyjną,
  • zabezpieczającą – są stosowane jako wzmocnienie np. jako plomba chroniąca przed przypadkowym otwarciem lub gwarantująca świeżość produktu,
  • wzmacniającą opakowanie,
  • zbiorczą – używane są do tworzenia multipaków np. w akcjach promocyjnych.

Etykiety tego rodzaju to nowoczesna forma reklamy i przełom w tej dziedzinie promocji produktów. Opatrzone nimi opakowania prezentują się bardzo estetycznie i nowocześnie. Dzięki nim można całkowicie zadrukować powierzchnię opakowania, nadać mu niepowtarzalny i bardzo oryginalny wygląd, ponieważ dają duże pole do kreacji i designu.

Technika produkcji etykiet termokurczliwych

Etykiety shrink sleeve wykonuje się z przezroczystego rękawa foliowego (wykonanego z folii PET, PCV lub OPS) pokrytego wysokiej jakości nadrukiem, druk może pokrywać w całości folię lub tylko jej fragmenty. Po umieszczeniu rękawa na opakowaniu folia jest nagrzewana gorącym powietrzem, które powoduje jej skurczenie do 60% pierwotnej wielkości. Dzięki temu etykieta idealnie przylega do powierzchni opakowania. Trudno jest również ją przypadkowo zniszczyć czy oderwać.

Nadruk stosowany w etykietach termokurczliwych jest bardzo trwały i odporny na ścieranie, ponieważ nanoszony jest rewersem (od wewnętrznej strony). Folie można także zadrukować farbami zawierającymi filtry UV, dzięki czemu nadruk nie blaknie i dłużej zachowuje estetyczny wygląd. Kolejną zaletą takich etykiet jest bardzo duża powierzchnia, którą można wykorzystać w celach marketingowych. Dzięki temu produkt zyskuje nie tylko dodatkowe zabezpieczenie, ale także profesjonalny, nowoczesny wygląd i estetyczny design.

Etykiety shrink sleeve mogą nadawać opakowaniu błyszczące lub matowe wykończenie. Rolą dobrze zaprojektowanej etykiety jest zachęcenie klienta do sięgnięcia po dany produkt. Oprócz tego muszą znajdować się na niej wszystkie niezbędne informacje. Obecnie większość konsumentów ceni sobie etykiety, które przekazują wyczerpującą informację o tym, co znajduje się w sygnowanym przez nie opakowaniu.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here