Dlaczego społeczna odpowiedzialność biznesu to przyszłość każdej firmy?

0
459

Każdemu przedsiębiorcy zależy na stworzeniu firmy, której reputacja określana jest w samych superlatywach. Pozytywną opinię zyskują przedsiębiorstwa, które troszczą się nie tylko o swoich pracowników, interesariuszy, środowisko naturalne, własne dobra, ale przede wszystkim budują wartościowe, polegające na zaufaniu relacje, wspierają działalność filantropijną i dbają o społeczność lokalną.

Wyżej wymienione cechy pielęgnowane przez przedsiębiorców są ściśle związane z filozofią społecznej odpowiedzialności biznesu, według której firmy podejmują działania, uwzględniające interesy wszystkich grup w jakikolwiek sposób połączonych z prowadzonym biznesem. 

Dla małych, średnich czy dużych przedsiębiorstw? 

Siła koncepcji społecznej odpowiedzialności biznesu nie tkwi w wielkości firmy a w sposobie jej prowadzenia oraz wizji jej przyszłości. Większe firmy mają zasoby na przeprowadzenie większych działań, ale małe nie powinny rezygnować z aktywności w tej dziedzinie, tylko ze względu na ograniczenia finansowe. Wszystkie działania podejmowane przez przedsiębiorcę na rzecz środowiska lokalnego, a zwłaszcza zaangażowanie społeczności lokalnej sprawiają, że firma nie tylko zyska rozgłos, ale zostanie bardziej doceniona niż różne formy reklamowe czy promocyjne. 

Jak potwierdzić dbałość o społeczną odpowiedzialność biznesu? 

Przedsiębiorca pragnący rozwijać firmę analizuje swoje działania, wprowadza zmiany i je monitoruje. Wielokrotnie przedstawia do informacji publicznej raporty z przeprowadzonych badań czy kontroli. Jednakże czy są one w 100% odbierane jako wiarygodne? Niekoniecznie, ponieważ są przeprowadzone przez wewnętrznych, subiektywnych analityków. Dlatego świadomi przedsiębiorcy poszukują niezależnych organizacji przygotowujących raport zrównoważonego rozwoju, bo tylko on wzmocni reputację firmy i zapewni, że przedłożone informacje są rzetelne i bezstronne. 

Jak uzyskać raport zrównoważonego rozwoju? 

Uwzględnianie wartości i interesów różnych jednostek i grup społecznych związanych z firmą tworzy wartość, która podlega raportowaniu zrównoważonego rozwoju. Firma, pragnąca ugruntować swoją pozycję na rynku za pomocą społecznej odpowiedzialności biznesu powinna zgłosić się do wiarygodnego, niezależnego, godnego zaufania i rzetelnego organu audytowego. Warto skorzystać z oferty Bureau Veritas Certification, która od 1828 roku jest firmą uznawaną za usługodawcę o najlepszych praktykach w zakresie takich usług.  

Więcej informacji dotyczących korzyści wynikających z raportów przeprowadzonych przez Bureau Veritas Certification znajduje się na stronie https://www.bureauveritas.pl/home/about-us/our-business/certification/sustainability/sustainability-reporting/default_assurance_responsability_reporting_content 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here