Czy wiesz, że Twoja firma potrzebuje systemu CRM? Jeśli nie wiesz, to wkrótce się dowiesz, a jeśli wiesz, to czy myślałeś już nad wersją online? Zapomnij o papierowych notatnikach, przepełnionych reklamami aplikacjach w telefonie czy Excelu. Zaufaj nowoczesnym technologiom, tak jak zrobiło to miliony przedsiębiorców na całym świecie. Dziś rozwiązania typu CRM są niezwykle popularne, a nadal się rozwijają. Specjaliści z firmy edrone przewidują, co czeka nas za kilka lat.

Zacznijmy od początku

Świat i technologia pędzą na załamanie karku. Wszystko rozwija się w zastraszającym tempie i niezwykle trudno za tym nadążyć. Cofnijmy się jednak o kilka lat. Prowadzenie firmy było niezwykle trudne. Przedsiębiorcy mieli te same obowiązki co dziś, ale nie było wielu udogodnień, które przyniósł rozwój technologii, w tym internet.

Technologia ułatwiła codzienne życie każdego z nas. Pomogła również przedsiębiorcom. Jednak ten rozwój łączył się z popytem i podażą na nowe usługi i produkty. Zapotrzebowanie było tak wielkie, że wiele przedsiębiorstw nie nadążało z produkcją. Rozpoczęła się walka o klienta, a na rynku pozostali tylko najwięksi i najsilniejsi.

Przedsiębiorcy zaczęli wymyślać coraz to sprawniejsze i różnorodne sposoby, aby radzić sobie na rynku. Jednym z podstawowych zagadnień była organizacja pracy w przedsiębiorstwie. Jak grzyby po deszczu zaczęły pojawiać się programy komputerowe, które miały usprawniać i poprawiać nie tylko procesy produkcyjne, ale również miały zautomatyzować marketing. To był początek systemów CRM – Customer Relationship Managment.

 

Jak wygląda teraźniejszość? Wybór mamy spory!

Dziś przedsiębiorcy mają w czym wybierać, od prostych systemów, po wielomodułowe kombajny. Systemy CRM dzielimy na kilka rodzajów. Mamy systemy interaktywne, których zadaniem jest zarządzanie systemami komunikacyjnymi w organizacji, mamy też systemy operacyjne, które zajmują się gromadzeniem i udostępnianiem użytkownikom programu informacji na temat klienta, umożliwiając tym samym lepszą obsługę. W końcu mamy też systemy analityczne, które jak sama nazwa wskazuje, zajmują się analizowaniem danych i tworzeniem na ich podstawie raportów, a tym samym, usprawnianiem działania przedsiębiorstw.

Co przyniesie przyszłość?

Trudno jest przewidzieć przyszłość, ale jedno jest pewne. Wymagania klientów wciąż rosną, a wraz z nimi, będzie wzrastało zapotrzebowanie na coraz szybsze, coraz większe i coraz sprawniejsze systemy CRM. Już dziś ich możliwości są ogromne, a co przyniesie przyszłość?

Programy tego typu powoli przenoszą się do chmury. Teraz użytkownicy dostają w pełni mobilne i niezależne systemy online. Dobrym przykładem jest chociażby CRM edrone. Takie rozwiązania mają wiele zalet. Rozpoczynając od globalnego dostępu w każdym miejscu na świecie, przez niezawodność, po zdalne sterowanie wszystkimi funkcjami. To daje ogromne możliwości. A na tym nie koniec!

Systemy CRM stale ewoluują, stając się jeszcze lepsze i jeszcze przydatniejsze. Można spodziewać się, że w przyszłości takie systemy staną się bardziej samodzielne i bardziej autonomiczne.  Można się również spodziewać, że będą prostsze w obsłudze i wdrażaniu oraz będą bardziej intuicyjne i przyswajalne dla tak zwanego „zwykłego użytkownika”. Dodatkowo, wraz ze wzrostem mocy obliczeniowej naszych komputerów, można łatwo założyć, że systemy CRM będą jeszcze trafniej przewidywały trendy i zachowania klientów. Czy doczekamy się w pełni sprawnej sztucznej inteligencji? Bardzo możliwe!

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here