Każdy z nas codziennie korzysta z wyszukiwarki internetowej. Być może ten tekst też znalazłeś właśnie z jej pomocą. Kiedy próbujesz szukać informacji na temat produktu czy usługi, zwykle w wyszukiwarkę wpisujesz kilka słów. Na pewno rzadko kończy się na jednym, dlatego że zależy ci przecież na bardziej precyzyjnych wynikach. Wiadomo, że jeśli szukasz mechanika samochodowego w Warszawie, nie wpiszesz w Google frazy „mechanik”, ale długą frazę uwzględniającą nawet konkretną dzielnicę Warszawy.

Wielu specjalistów SEO uważa, że pozycjonowanie na jedno ogólne słowo kluczowe nie jest już tak skuteczne, ponieważ z roku na rok w Internecie zwiększa się konkurencja, a także wymagania użytkowników, którzy szukają w Google produktów i usług, wpisując bardzo precyzyjne frazy. Z tego właśnie powodu powstało pozycjonowanie long tail.

Otóż jeśli w danej dziedzinie nie jesteś liderem na rynku internetowym, powinieneś zwrócić uwagę na długie i sprecyzowane frazy kluczowe. Bo o ile wiadomo, że jeżeli w wyszukiwarkę wpiszesz słowo „zegarek”, wyświetlą ci się kluczowe marki oferujące zegarki, to jeśli sprecyzujesz frazę na: „tanie zegarki męskie sportowe”, znajdziesz bardziej konkretne wyniki i mniej znane firmy. Dlatego jeśli nie jesteś tak popularny jak Time Trend, czy Swiss, powinieneś skupić się właśnie na pozycjonowaniu long tail.

Zalety pozycjonowania long tail

Pozycjonowanie na długi ogon ma wiele zalet. Frazy składające się z czterech, pięciu lub sześciu słów korzystnie wpłyną na pozycjonowanie twojej strony. Jakie są więc zalety wielowyrazowych słów kluczowych?

  1. Generują większy i stabilniejszy ruch na stronie.
  2. Szybciej uzyskuje się efekt pozycjonowania.
  3. Zwiększa się ilość przeglądanych podstron.
  4. Zwiększają sprzedaż i konwersje.
  5. Użytkownicy spędzają więcej czasu przeglądając witrynę.
  6. Gwarancja sprowadzenia użytkowników nastawionych na zakup.
  7. Większa szansa na wybicie się wśród konkurencji.
  8. Strona posiada niższy wskaźnik odrzuceń.
  9. Niski koszt.

Dla kogo sprawdzi się pozycjonowanie long tail?

Metoda pozycjonowania „na długi ogon” sprawdzi się w przypadku całych stron internetowych, konkretnych treści na stronie, produktów, a także modeli produktów. Pomoże stworzyć ci przemyślaną i skuteczną strategię działania.

Firmy usługowe a pozycjonowanie long tail

Firmy usługowe działają praktycznie zawsze lokalnie, dlatego w ich przypadku pozycjonowanie na długie frazy będzie najskuteczniejszą opcją. Nie ma sensu skupiać się na kosztownych frazach ogólnych, ponieważ wiadomo, że osoba, która szuka firmy zajmującej się praniem płaszczy zimowych w Poznaniu, nie wpisze w wyszukiwarkę hasła „pralnia” (bo efektem będzie wyszukanie najpopularniejszych pralni w Polsce), ale „pralnia płaszcz zimowy tanio poznań”.  Jeśli oferujesz kilka różnych usług, stwórz dla każdej z nich oddzielną podstronę i pozycjonuj ją. Pomyśl także, czym się wyróżniasz i wykorzystaj to w swoich słowach kluczowych.

Sklepy internetowe a pozycjonowanie long tail

W przypadku sklepów internetowych powinieneś pamiętać o kilku rzeczach.

  1. Szczegółowo nazwij każdy produkt.
  2. Stwórz dla każdego wariantu produktu osobną kartę produktową.
  3. Zadbaj o unikalny nagłówek i opis.
  4. Trzymaj się jednego ustalonego wzorca, według którego będziesz katalogował wszystkie produkty.
  5. Umieszczaj frazy kluczowe zarówno w tytułach zdjęć, w treści.
  6. Pamiętaj o atrybucie ALT przy ilustracjach w kodzie strony.

Jeśli chcesz mieć pewność skuteczności i unikalności swoich opisów, poproś o pomoc dobrego copywritera, który zajmuje się tym na co dzień i będzie wiedział, na co zwrócić uwagę.

Blogi a pozycjonowanie long tail

Dlaczego w przypadku blogów pozycjonowanie na długie frazy kluczowe jest tak ważne? Ponieważ pomaga przyciągnąć do piszącego stałe i wierne grono czytelników. Szukając odpowiedzi na konkretne zagadnienie, użytkownik trafia na jakiegoś bloga i po przeczytaniu artykułu zwykle zaczyna go przeglądać dalej. Jeśli zainteresuje go tematyka strony, będzie z pewnością do niej wracał w przyszłości. Dobrze, by frazy na blogach były formułowane w formie pytań lub zawierały liczby, które zwykle zwracają uwagę czytelnika.

Pozycjonowaniem long tail powinien zainteresować się każdy. Jednak ten sposób będzie szczególnie pomocny i skuteczny dla firm usługowych, sklepów internetowych oraz blogów. Jeśli prowadzisz małą firmę i zależy ci na jej promowaniu, także zainteresuj się długimi frazami kluczowymi. Z pewnością podniesie to pozycję twojej strony w wynikach wyszukiwania Google. Jeżeli powyższe zagadnienie Cię zainteresowało i wydaje się być rozwiązaniem na Twoje problemy – skontaktuj się. Pozycjonusz poprowadzi dla Ciebie odpowiednie działania.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here